Op 2 oktober staat de Dutch Media Week in het teken van 'Building a trusted media landscape'. Er wordt die dag ingezoomd op “the future of news”. Laat je inspireren tijdens de talk van Amerika correspondent Michiel Vos, masterclass van NOS Stories of neem deel aan de Historische nep nieuws quiz van Beeld & Geluid. Connect met misschien wel jouw nieuwe collega tijdens de banen & stagemarkt of borrel!
Spreker Michiel Vos volgde de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2016 op de voet en ontmoette Donald Trump, Hillary Clinton en andere presidentskandidaten. Ook in het spannende verkiezingsjaar 2020 heeft hij de campagnes van dichtbij gevolgd en hiervoor regelmatig verslag gedaan in de Nederlandse en Belgische media. Onder meer dankzij zijn schoonmoeder Nancy Pelosi, de voorzitter van het Huis van Afgevaardigden, kan hij deuren openen en is hij op de hoogte van de vaak verrassende achtergronden bij de media campagnes. In mei 2024 verscheen zijn boek “Vos in de VS”
Grote kans dat je de posts van NOS Stories wel eens voorbij ziet komen. Via TikTok, Insta en YouTube bereikt de redactie van Stories dagelijks miljoenen volgers met nieuwsvideo’s. In deze masterclass vertellen Crystalina Agyeman-Prempeh, redacteur & verslaggever bij NOS Stories, en Stef Snakkers, social media coordinator, hoe zij nieuws op maat maken voor hun volgers. Wat doen ze om je aandacht vast te houden? En wat als de toegankelijkheid van Stories ook een zwart randje blijkt te hebben? Na deze masterclass heb jij het antwoord op al deze vragen.
Tijdens de Historische (nep) nieuws quiz van Beeld & Geluid worden de strategieën en technieken die schuilgaan achter propaganda, online manipulatie en mis- en desinformatie, ontrafeld.
Vanuit de geschiedenis van media en technologie, met historisch en actueel audio- en beeldmateriaal neemt Tom van Rooijen, educator bij Beeld & Geluid, je mee in de kansen en uitdagingen in de wereld van nieuwe technologieën en veranderend mediagedrag. Discussies over de betrouwbaarheid van nieuws, moeilijk bereikbare doelgroepen en het vinden van nieuwe verdienmodellen komt steeds vaker aan bod. Het vertrouwen in media, politiek en organisaties staat onder druk. Een interactieve quiz waar iedereen een winnaar is.
De banen & stagemarkt geeft de perfecte kans om in gesprek te komen met professionals van diverse mediabedrijven. Dit is de gelegenheid om te spreken over jouw eventuele toekomstige baan of stage!