Human bewijst zijn toegevoegde waarde in het publieke bestel met prijswinnende documentaireseries zoals Klassen en succesvolle programma’s als het Filosofisch Kwintet, Brainwash en Medialogica.

Als maatschappelijk georiënteerde mediaorganisatie, geworteld in het humanisme, onderzoekt de omroep persoonlijke levensvragen en maatschappelijke vraagstukken. De omroep wil een kritische mediabeweging zijn, een spil in een netwerk van makers en ideële partners, die naar impact en praktische relevantie streeft.

Medialogica is hét platform voor onderzoeksjournalistiek binnen Human dat zich specialiseert in de werking van publieke opinievorming. Medialogica onderzoekt al 8 jaar lang de werking van media en publieke opinievorming. Naast de televisie-uitzendingen, is Medialogica online actief op www.argosonderzoekt.nl en sociale media.

Stage
KENMERKEN

wat
GA JE DOEN

  • Als stagiair(e) research ondersteun je op onze redactie een van onze researchers/makers die onderzoek doet naar onderwerpen voor een van de uitzendingen in november.
  • Je werkt mee aan de voorbereidingen voor het doen van (voor) gesprekken en de draaiperiode.
  • Ook zal je beeldresearch en licentieaanvragen (in overleg met de producer) doen bij het Instituut voor Beeld – en Geluid.
  • Daarnaast ga je interviews uitschrijven en een lijst met bronvermelding voor de uiteindelijke uitzending bijhouden en zal je bij de redactievergaderingen en montages aanwezig zijn.
  • Je valt onder de verantwoordelijkheid van de researcher/maker.

Human stelt inhoud en vakmanschap voorop. Onze vacatures staan open voor iedere kandidaat die zich in de tekst herkent. Graag ontvangen we je motivatie en CV uiterlijk 1 juli 2021.

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met de eindredacteur Medialogica: Misja Pekel,

Wat
BIEDEN WIJ?

Je krijgt een fulltime (36 uur) stagecontract via Mediastages voor 275 bruto per maand.

De werkzaamheden vinden plaats in Hilversum en gedeeltelijk thuis.

HERKEN JIJ
JEZELF IN DIT PROFIEL?

  • Je doet een relevante opleiding aan een universiteit of HBO;
  • Je hebt aantoonbare interesse in online (onderzoeks)journalistiek;
  • Je houdt van schrijven en kunt complexe inhoud begrijpelijk maken;
  • Je werkt zelfstandig, maar bent ook een teamspeler en houdt contact met de redactie, producer, eindredacteur;
  • Je hebt affiniteit met het gedachtegoed en de thema’s van Medialogica en Human.


Werken bij HUMAN

Meer over dit bedrijf

Kom jij werken bij onze geëngageerde mediaorganisatie? Als publieke omroep en spil in het maatschappelijke netwerk agendeert Human actuele thema’s. Met kwaliteitsprogramma’s op tv, radio, internet en locatie bieden we stof tot nadenken bij het vormen van je mening en nemen van verantwoordelijkheid voor jouw rol in de samenleving. HUMAN wil een kritische mediabeweging zijn, een netwerkorganisatie, waarin intensief wordt samengewerkt met leden, publiek, met verwante culturele, maatschappelijke en mediaorganisaties. HUMAN is bekend van programma’s zoals Klassen, Thuis op Zuid, Brainwash, 2Doc Kort, Medialogica, Het Filosofisch Kwintet, Het F-woord, Spoken Word Sessies en De Vloer op.

Heb je nog vragen?
OF WIL JE MEER INFORMATIE?

NEEM CONTACT MET ME OP

Belinda Gelsema

Belinda Gelsema

Adviseur Werving Talent 035 6466 280