Je gaat stage lopen in een team van vier redacteuren. Zij verzorgen voor de ruim 30 titels van VMN media alle betaalde content; van sponsored content op de site van Misset Horeca, een goed inhoudelijk artikel voor een verzekeraar in AM Magazine tot een nieuwswaardig artikel in Cobouw, de krant voor de bouwwereld. Of denk aan een whitepaper voor een leadgeneratie-campagne op Distrifood. Heel afwisselend dus.
Als stagiair redigeer je de artikelen die onze klanten hebben aangeleverd en corrigeer je artikelen die we door journalisten hebben laten maken. Je past de koppen aan, verbetert de intro’s en zorgt dat de kwaliteit van de tekst top is. Je zet alles klaar in de diverse cms’en en publiceert de artikelen op de afgesproken dag. Ook maak je advertorials voor onze nieuwsbrieven om de betaalde content aan te jagen. Daarnaast ga je, samen met de redacteuren Contentmarketing, aan de slag voor onze printuitgaves. Je zet de teksten in Incopy, zoekt passend beeldmateriaal en stuurt alles naar de opmaakstudio. Je corrigeert de proeven en stemt de eindversie af met de klant.
Je leert zo eigenlijk alle kanten van het redactieproces, op het snijvlak van sales, marketing én redactie.