Bij 3FM leven we voor muziek! Voor het ontdekken en het delen van de belangrijkste nieuwe acts en nummers met onze luisteraars. En we zijn natuurlijk gek op ’t bezoeken van concerten en festivals.

Op de muziekredactie van 3FM werken we aan het muziekbeleid van de zender. We maken de playlists voor alle programma’s, samen met de 3FM-dj's en programmamakers, maar ook bijvoorbeeld playlists van 3FM op streaming. En de wekelijkse nieuwe muziek-playlist, met alle actuele nummers die we als 3FM het meest steunen. Ook daar komt natuurlijk meer bij kijken dan je denkt.  Droom je al je hele leven van een baan bij radio of in muziek - heb je er wellicht al enige ervaring - en zou je ons graag een tijd komen helpen?

Dan is dit je kans; tot en met vrijdag 5 december kun je je aanmelden. Daarna sluit de vacature.

Stage
KENMERKEN

wat
GA JE DOEN

Als stagiair ga je van eind februari tot en met augustus 2026:

  • Assisteren bij de dagelijkse gang van zaken. Je krijgt ondertussen een kijkje in de keuken bij 3FM
  • De administratie bijhouden van wat we draaien en dit analyseren
  • Leren werken met radio- en muzieksamenstellingsoftware als Powergold en Omniplayer
  • Alle muzikale trends in binnen- en buitenland actief volgen
  • Helpen bij diverse muziekonderzoeken en ontwikkelen van gegevens over de muziek die we draaien
  • Medeverantwoordelijk zijn voor het onderhoud van de muziekdatabase van 3FM
  • Via de DSP’s (als Spotify/Deezer/Apple Music) helpen met playlists samenstellen voor 3FM
  • Vanuit ’t muziekteam betrokken zijn bij de vele projecten die we bij 3FM hebben lopen, zoals Pinkpop, of zaken als de 3FM Top 1003 van deze Eeuw

Wat
BIEDEN WIJ?

We bieden een uniek leertraject bij de meest dynamische radiozender van Nederland. En een stagevergoeding daarbij.

Je werkt met allemaal muziekliefhebbers die je veel kunnen bijleren over het reilen en zeilen in de muziekindustrie. Je doet ervaring op bij het hele proces van radiomaken op 3FM. Je gaat van alles aan releases en acts op de hoogte zijn en kunt aan ’t eind van de rit de allerbeste playlists maken voor iedere gelegenheid. We zoeken een gezellig iemand die niet verveeld raakt van veel werken met lijstjes en een aanvulling op ons team is.

HERKEN JIJ
JEZELF IN DIT PROFIEL?

Hebt altijd een koptelefoon op of speakers aan; alles is muziek, toch?

  • Bent fulltime beschikbaar en kunt je flexibel opstellen.
  • Kent de weg op Spotify, Deezer, Apple Music, YouTube en social media
  • Bent nauwkeurig (!!)
  • Denkt niet in muzikale hokjes, maar kan ‘r wel mee werken
  • Studeert liefst op HBO of WO-niveau (geen pré!)
  • Vindt radio en (massa)media in deze tijd van online en social media juist interessant
  • Bent niet bang voor het bijhouden van lijstjes
  • Wilt graag leren werken met radiosoftware als Powergold en Omniplayer
  • Een thuiswerksituatie is mogelijk (we werken grotendeels op de redactie)

Werken bij NPO (Nederlandse Publieke Omroep)

Meer over dit bedrijf

Het Nederlandse publieke omroepbestel is uniek in de wereld. Het bestaat uit de NPO als bestuursorgaan en een keur aan omroepen, die samen zorgen voor een pluriform en gevarieerd media-aanbod. De omroepverenigingen richten zich op een doelgroep of vertegenwoordigen een maatschappelijke of levensbeschouwelijke stroming. Tezamen vormen zij een afspiegeling van de Nederlandse samenleving. De taakomroepen NOS en NTR werken vanuit een wettelijke opdracht.

Taakverdeling NPO en omroepen De taken en verantwoordelijkheden tussen NPO en omroepen zijn afgebakend en in de Mediawet omschreven. Kernpunt is dat de omroepen de programma’s maken en verantwoordelijk zijn voor de inhoud daarvan. De NPO coördineert de programmering van alle netten, zenders en platformen. Ook de verdeling van het programmabudget dat de publieke omroep van de overheid ontvangt, vindt via de NPO plaats.

De NPO heeft een publieke taak: van waarde zijn voor elk individu én voor de samenleving als geheel. De behoeften van ons publiek, met al zijn achtergronden en opvattingen, zijn daarbij leidend. Dat willen we ook weerspiegelen in de personeelsbezetting van onze organisatie. Wij geloven in een inclusieve organisatie, die de kracht van diversiteit gebruikt om tot nog betere resultaten te komen. Want juist doordat we van elkaar verschillen, kunnen we tot nieuwe inzichten en betere oplossingen komen. We nodigen dan ook graag kandidaten uit die door hun achtergrond en ervaring hieraan een bijdrage willen leveren. Bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur uit naar de kandidaat die de diversiteit binnen de NPO op deze wijze versterkt.

Heb je nog vragen?
OF WIL JE MEER INFORMATIE?

NEEM CONTACT OP

Team Mediastages

+31 35 6466 281