Volg jij een opleiding op het gebied van sociale wetenschappen of marketing & communicatie? Wil je hands-on ervaring opdoen met klant- en marktonderzoek en jouw onderzoeksvaardigheden ontwikkelen bij hét communicatiebureau van de Nederlandse boekenbranche? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Wij hebben plaats voor een enthousiaste student (3e- of 4e-jaars hbo/wo) voor een meewerkstage binnen ons team marktonderzoek & analyse.

Stage
KENMERKEN

wat
GA JE DOEN

Als stagiair marktonderzoek & analyse help jij mee om onze campagneteams van de juiste doelgroep- en marktinformatie te voorzien. Je doet deskresearch, je zet enquêtes uit en je houdt de performance van onze campagnes bij.

Daarnaast voer je nauwkeurig onderzoek uit en aarzel je niet om jouw collega’s te adviseren op basis van de inzichten die je hebt opgedaan. Bij de CPNB zit je dicht op de praktijk. We zijn continu bezig met de ontwikkeling van onze campagnes. Je ziet dan ook direct wat de insights die jij aanlevert betekenen voor de koers van ons werk!

Wat
BIEDEN WIJ?

  • Een kickstart voor je cv;
  • Een passende stagevergoeding van € 350 per maand op fulltime basis (36 uur);
  • Een zakelijke laptop en mobiele telefoon in bruikleen;
  • Een minimum stageperiode van 4 maanden;
  • Een leuke en leerzame periode in een dynamische organisatie;
  • Een divers pakket aan taken en samenwerkingspartners: Je doet onderzoek naar zowel consumenten als zakelijke doelgroepen; je schakelt met onderzoeksbureaus, beleidsonderzoekers en brancheorganisaties;
  • Een inspirerende omgeving met veel verantwoordelijkheden: je leert zelf informatiebehoeften te signaleren en vragen uit te zetten; je schrijft mee aan adviezen voor alle bedrijfslagen.

HERKEN JIJ
JEZELF IN DIT PROFIEL?

  • Je volgt een opleiding op het gebied van sociale wetenschappen of marketing & communicatie;
  • Je bent analytisch ingesteld; SPSS-syntax schrijven doe je in een handomdraai;
  • Je bent vertrouwd met het Microsoft Office-pakket: een factsheet in Powerpoint opmaken is voor jou geen probleem;
  • Je spreekt en schrijft goed Nederlands; Je bent initiatiefrijk;
  • Je kunt goed zelfstandig werken.

Werken bij Stichting CPNB

Meer over dit bedrijf

Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek zet de lezer centraal en wil het leven van mensen verrijken door ze meer boeken te laten lezen. Een boek kan zoveel doen: taal en geletterdheid maken het verschil in de ontwikkeling van mensen, boeken zorgen voor verrijking en verdieping, verhalen bieden ontspanning en ontsnapping. En natuurlijk is een boek een mooi cadeau met grote meerwaarde. Om zoveel mogelijk mensen in aanraking te laten komen met het boek initiëren wij diverse leesbevorderende campagnes en activiteiten. Dit doen wij vanuit het collectief van boekhandel, bibliotheek en uitgeverij. Bekende merken van Stichting CPNB zijn De Nationale Voorleesdagen, Boekenweek, Zomerlezen, Boekenweek voor Jongeren, Kinderboekenweek en Nederland Leest.

Heb je nog vragen?
OF WIL JE MEER INFORMATIE?

NEEM CONTACT MET ME OP

Belinda Gelsema

Belinda Gelsema

Adviseur Werving Talent +31 35 6466 280