Wil jij duiken in de wereld achter je o zo onschuldige beeldscherm en kan je die informatie ook nog vertalen naar online producties? Dan is deze stage bij TMI.academy iets voor jou!

Stage
KENMERKEN

wat
GA JE DOEN

Als stagiair ben je verantwoordelijk voor het bedenken en creëren van creatieve content voor op ons platform (genaamd Digital Expert) en op onze social media kanalen. Alles is mogelijk (van achtergrondartikelen tot video’s en van infographics tot podcasts) en je krijgt veel ruimte om jezelf te ontwikkelen tot zelfstandige en creatieve content creator! De content die je maakt moet behapbaar zijn voor iedereen die geïnteresseerd is in de veranderende digitale wereld. Deze wereld kan gevaarlijke, maar ook positieve veranderingen met zich meebrengen. Aan jou de taak om onze lezers en/of kijkers mediawijze experts te maken.

Wat
BIEDEN WIJ?

Je wordt onderdeel van een jong en gezellig mediabedrijf dat als doel heeft om iedereen in het onderwijs mediawijs te maken. Wij bieden je een fulltime stage van 3 of 5 maanden (afhankelijk van de periode) met in deze coronatijd begeleiding op afstand (digitaal) en helaas niet op kantoor. Binnen het bedrijf heb jij de ruimte om veel eigen producties te bedenken, pitchen en maken! Achter de schermen doet een team journalisten uitgebreide research naar de informatie die vervolgens wordt vertaald naar lesstof en producties. Op jouw nieuwe werkplek verricht je afwisselend werk in een open omgeving, waar je altijd welkom bent om aan te sluiten bij je collega's.

HERKEN JIJ
JEZELF IN DIT PROFIEL?

Wij zoeken iemand die van aanpakken weet, meedenkt en zelfstandig kan werken. Daarbij is het handig als je al ervaring hebt in het maken van journalistieke producties. Verder heb je affiniteit met media-innovatie/nieuwe media. En zo niet? Dan sta je ervoor open om door ons helemaal meegenomen te worden in onze dossiers en kennis!

Verder:

  • Je volgt een opleiding journalistiek, of een andere relevante opleiding (HBO/WO)
  • Je bent creatief en komt met nieuwe ideeën (tijdens brainstorms, bijvoorbeeld!)
  • Je hebt een kritische blik en bent niet bang om vragen te stellen

Wie is Stichting TMI academy

Stichting TMI academy heeft als doel om alle jongeren mediawijs te maken. Al gauw na de oprichting had TMI een workshop over Fake news en YoutubeMoney (Product placement op YouTube). De jongeren leren door de workshops om verantwoordelijker met moderne media om te gaan en polarisatie te herkennen en pareren. TMI ontwikkeld meerdere ‘vaccins’ om jongeren bewust te maken van hun eigen online gedrag. Daarnaast leren jongeren kritischer en evenwichtiger met informatie om te gaan wat zorg moet dragen aan een evenwichtige democratie en respectvolle samenleving. Voorbeelden van thema’s zijn: fake news, reclamewijsheid, framing, phishing, sexting, gameverslaving en de filterbubbel.

Heb je nog vragen?
OF WIL JE MEER INFORMATIE?

NEEM CONTACT MET ME OP

Belinda Gelsema | Mediastages

Belinda Gelsema | Mediastages

Adviseur Werving Talent 035 6466 280