Tijdens de stage verdiep jij je in de Zapp- en Zappelin apps en websites. Je werkt intensief samen met de redactie en plaatst interactieve elementen op de websites en apps. Je test hoe succesvol deze zijn op basis van statistieken of onderzoek onder de gebruikers. Denk aan quizjes, polls, test-jezelf applicaties, spelletjes, kleurplaten, interactieve video’s, etc. Je zorgt ervoor dat er wekelijks enkele nieuwe interacties in verschillende vormen op de Zapp en Zappelin platformen verschijnen. Je gaat gebruikmaken van de mogelijkheden in de apps en websites.
Daarnaast ga je op zoek naar bestaande applicaties/modules die interessant kunnen zijn voor Zapp en waar mogelijk test je die meteen in de Zapp doelgroep. Zo werk je aan het verbreden van de interactieve mogelijkheden op de Zapp-platformen. In de stageperiode verzamel je zoveel mogelijk data en kennis over de mogelijkheden en de werking van interactieve applicaties. Aan het eind van de stage kom je met aanbevelingen hoe Zapp/Zappelin deze interactieve toepassingen zo optimaal mogelijk kan inzetten om de doelgroep meer te betrekken bij het merk Zapp.
Je krijgt de ruimte om een onderzoek te doen als dat een vereiste vanuit jouw opleiding is, de focus ligt wel op het produceren en verbeteren van interacties. Je werkt samen met de Product Coördinatoren van Zapp en Zappelin en de Online Redactie om zo goed op de hoogte te zijn van alles wat speelt.
Als stagiair Online Redactie Interactie bij NPO Zapp Zappelin:
- zorg je voor een structurele productie van interacties in de apps en op de websites;
- denk je actief mee over de strategieën van onze apps;
- iedere mening telt bij ons;
- weet jij hoe je de aandacht van kinderen kunt vasthouden binnen een app;
- analyseer je de resultaten van de online interacties;
- bepaal je welke (interactieve) contentvormen kansrijk zijn voor de apps;
- neem je deel aan teamvergaderingen;
- geef je advies aan je collega’s op basis van jouw analyses.
NPO Zappelin is het geheel aan uitzendingen, websites en apps van de publieke omroepen voor kinderen van 2 tot 6 jaar. NPO Zapp heeft als doelgroep kinderen van 6 tot 12 jaar. De focus zal vooral op de producten van Zapp liggen.