Ben jij creatief, fan van series, programma’s en docu’s van Videoland en RTL en denk je graag mee over hoe je kijkers betrokken houdt – óók buiten het scherm? En lijkt het je een leuke uitdaging om inhoudelijke en creatieve samenwerkingen op te tuigen met content creators? Dan zoeken we jou!

Tijdens deze stage speel je een actieve rol binnen ons Co-Create team, waar we creatieve content samenwerkingen met influencers aangaan en leuke activaties optuigen, zoals een miniversie van Het Jachtseizoen of een HNTM-fotoshoot. Ook werk je mee aan ons loyaliteitsprogramma RTL Thuis&Uit, waarbij we o.a. meet&greets en leuke winacties organiseren voor fans. Jij helpt mee om kijkers en creators ambassadeurs te maken – via co-creaties, rewards en verrassende activaties.

Stage
KENMERKEN

wat
GA JE DOEN

  • Je denkt mee over welke content creators interessant zijn om mee samen te werken.
  • Je denkt inhoudelijk mee over creatieve concepten en activaties met creators.
  • Je helpt op locatie bij activaties en zorgt dat alles soepel verloopt.
  • Je monitort de output van Co-Create activaties en verzamelt learnings.
  • Je denkt en werkt mee aan het RTL Thuis&Uit-loyaliteitsprogramma: hoe beloon je fans voor kijken, delen en meedoen?
  • Je bedenkt acties waarmee we Videoland en RTL verankeren in het dagelijks leven, van thuis op de bank tot onderweg of uitgaan.
  • Je spot trends, haalt insights op en brengt learnings terug naar het team.

Wat
BIEDEN WIJ?

  • Je bouwt een breed netwerk op van influencers en managements.
  • Je bouwt mee aan een nieuw loyaliteitsprogramma bij een A-merk.
  • Je maakt deel uit van een ervaren, energiek team dat openstaat voor jouw ideeën.
  • Er is ruimte voor eigen projecten en veel verantwoordelijkheid.
  • Je ontvangt een stagevergoeding, reiskosten en mag hybride werken

HERKEN JIJ
JEZELF IN DIT PROFIEL?

  • Je volgt een opleiding in media, communicatie, marketing of creatieve richting.
  • Je bent thuis in de wereld van online content creators.
  • Je hebt ideeën over hoe je fans kunt activeren en belonen.
  • Je bent hands-on, creatief en begrijpt hoe loyalty werkt in 2025.
  • Je bent thuis in social media en hebt gevoel voor timing, tone en trends.
  • Je bent nieuwsgierig naar hoe AI community elkaar versterken.

Werken bij RTL

Meer over dit bedrijf

Waarvan ken jij RTL? Van onze tv-zenders of via een van onze digitale platformen? Je checkt het laatste nieuws via RTL Nieuws en weet of het gaat regenen of voorlopig droog blijft via Buienradar of relaxen met een serie op Videoland. Mensen weten onze tv-zenders feilloos te vinden op hun afstandsbediening en met Videoland, Buienradar en op YouTube zijn we uitgegroeid tot de grootste lokale online speler. Door al deze activiteiten ben je verbonden met ons, RTL Nederland. Bij RTL werken we elke dag keihard om het beste entertainment te maken en HET gesprek van de dag te zijn. Of je nou thuis bent, onderweg naar je werk of in de kroeg met vrienden, ons doel is om je te voorzien van relevante verhalen die er toe doen en jouw nieuwsgierigheid prikkelen en voeden. En dat doen we het liefst met jong, aanstormend talent.

Heb je nog vragen?
OF WIL JE MEER INFORMATIE?

NEEM CONTACT OP

Team Mediastages

+31 35 6466 281