Amsterdam - Ontdek hoe leuk het is om te werken in de media! Bij DPG Media werken we voor meer dan 90 sterke nieuwsmerken, magazines, televisieprogramma’s, radiostations en online services zoals Qmusic, NU.nl en Tweakers. We bereiken maandelijks ruim 90% van de Nederlanders. Wil jij je ontwikkelen in een uitdagende functie binnen het grootste mediabedrijf van Nederland? Wil jij werken voor toonaangevende mediamerken als Libelle, Donald Duck of Story? Lees dan snel verder, want wij hebben een hele toffe stageplek!

Stage
KENMERKEN

wat
GA JE DOEN

We zijn op zoek naar een stagair project management voor onze magazinemerken. Tijdens jouw stageperiode van vijf tot zes maanden maak je deel uit van het Digital Magazines team en werk je nauw samen met de Project Manager Digital/Kids. Tijdens je stage maak je deel uit van het Digital Magazines team en werk je nauw samen met de Project Manager Digital/Kids. Je bent daardoor nauw betrokken bij mooie projecten en je krijgt een uniek kijkje in de keuken van toonaangevende magazine-merken.

Het digitaliseren van onze magazines is essentieel om te blijven voldoen aan de behoeften van onze doelgroep. Dagelijks bereiken we met onze sites en apps (Donald Duck, Libelle, Margriet) al 1.2 miljoen mensen. We blijven innoveren op het gebied van online bereik, content en productontwikkeling, met data als belangrijke drijfveer. Help jij tijdens je stage mee om onze digitale impact verder te vergroten? Met onze kidsmerken Donald Duck, Tina, Zo Zit Dat bereiken we honderdduizenden kinderen thuis én op school.

Onze missie is om kinderen het plezier van lezen te laten (her)ontdekken en leesplezier en toegankelijkheid bij de toekomstige generatie te borgen. Daarom help je tijdens jouw stage onder andere met het vormen van een kids-community, zodat we onze producten nog beter kunnen maken. Daarnaast draag je bij aan impactvolle campagnes rondom de jubilea van Donald Duck Weekblad en help je bij de ontwikkeling van een strategie én de implementatie van audiocontent.

Daarnaast; Help je het team met de interne communicatie binnen DPG Media Magazines; je verstuurt nieuwsbrieven, plaatst intranetberichten en ondersteunt bij de organisatie van events; Signaleer je kansen en trends in de markt en vertaal je alle inzichten en resultaten naar overzichtelijke rapportages.

Wat
BIEDEN WIJ?

Wij bieden je een unieke en uitdagende stageplek binnen het grooste mediabedrijf van Nederland met veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om jezelf professioneel te ontwikkelen. Zo kunnen we je stage zo vormgeven dat hij goed aansluit op je interesses en leervraag.

Je leert je werkzaamheden goed te organiseren, mediamakers te ondersteunen en werkt veel samen met managers, strategen en marketeers. Daarnaast krijg je: Een marktconforme stagevergoeding van 400 euro per maand.

Een mooie plek op onze redactie in een splinternieuw en duurzaam Amsterdams kantoor.

De mogelijkheid tot het volgen van interessante trainingen, workshops of e-learnings via de DPG Academy; Een enthousiast team waarin men altijd bereid is om elkaar te helpen, er hard gewerkt wordt, maar ook altijd ruimte is voor gezelligheid; Laptop van de zaak en indien nodig een vergoeding van je reiskosten.

Ben jij de stagiair die we zoeken? Stuur ons een motivatiebrief met je cv, waarin je ons laat weten waarom deze stage perfect bij jou past. Past de periode je niet of twijfel je of je wel geschikt bent? Aarzel niet en mail ons. Wie weet nemen we dan gauw contact met je op We horen graag van je!

HERKEN JIJ
JEZELF IN DIT PROFIEL?

  • Je hebt affiniteit met digitale media en/of onze kidsmerken.
  • Je volgt een relevante HBO-opleiding (bijvoorbeeld Creative Business, communicatie of commerciële economie).
  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal.
  • Je bent een aanpakker, je weet je team met elkaar te verbinden en bewaakt de planning; jij zorgt dat het een succes wordt.
  • (Online) Media is helemaal jouw ding; social media, websites en apps hebben geen geheimen voor jou. 
  • Problemen? Dat komt niet in jouw woordenboek voor. Bij iedere uitdaging bedenk jij een creatieve oplossing. Een rij bij de koffieautomaat? Dat grijp jij aan als een mooie kans om je collega’s iets beter te leren kennen.

Werken bij DPG Media B.V.

Meer over dit bedrijf

Bij DPG Media werken we voor meer dan 90 sterke nieuwsmerken, magazines, televisieprogramma’s, radiostations en online services zoals Qmusic, NU.nl, Tweakers, Libelle, VTM en meer. We bereiken maandelijks ruim 90% van de Nederlanders en 8 op de 10 Vlamingen. We bieden je een professionele werkomgeving waarin we vrijheid enorm belangrijk vinden. We geven je alle ruimte om aan je toekomst te werken door het aanbieden van workshops en trainingen. Voel je vrij om bij ons ondernemer, leerling en teamspeler te zijn, en vooral om jezelf te zijn. Bij DPG Media is iedereen welkom. Dus solliciteer, wat je achtergrond ook is. Er staan ruim 5.500 slimme collega’s te popelen om je op te nemen in een team, of dat nou een projectteam, een pubquizteam of een sportteam is.

Heb je nog vragen?
OF WIL JE MEER INFORMATIE?

NEEM CONTACT MET ME OP