Wil jij hands-on ervaring opdoen met een breed scala aan werkzaamheden op het gebied van pr en communicatie? Ontwikkel jouw kennis en vaardigheden bij hét communicatiebureau van de Nederlandse boekenbranche. Wij hebben plaats voor een meewerkstage persvoorlichting en communicatie.

Stichting CPNB is het marketingcommunicatiebureau van de boekensector. In opdracht van het boekenvak ontwikkelen wij bekende campagnes om het lezen, kopen en lenen van boeken te stimuleren. Bekende activaties zijn onder meer de Boekenweek, Kinderboekenweek, NS Publieksprijs, Zomerlezen en Heel Nederland Leest (Junior). De CPNB is er voor alle lezers en voor alle boeken. Wij willen een inclusieve organisatie zijn en staan open voor alle mensen in de samenleving. Wij willen bijdragen aan een arbeidsmarkt zonder discriminatie waarin iedereen gelijke kansen heeft. Het is voor ons van groot belang om als organisatie een weerspiegeling te zijn van de samenleving en daarmee alle lezers te bereiken.

Stage
KENMERKEN

wat
GA JE DOEN

Je werkt mee aan verschillende onderdelen van onze campagnes. Dit doe je zowel voor het campagneteam Kind Jeugd als voor het campagneteam Volwassenen. Deze teams zijn verantwoordelijk voor het bepalen van de inhoud en strategie van onze campagnes, het produceren van evenementen en het coördineren van onze prijzen.

In korte tijd leer je alles wat nodig is om de campagnes tot een succes te maken, met de focus op evenementen en marketing. Je speelt een belangrijke rol bij de organisatie van evenementen, zoals de opening van de Kinderboekenweek, het Kinderboekenbal, de bekendmaking van de NS Publieksprijs en De Nationale Voorleesdagen. Je ondersteunt ook het jurytraject voor prijzen zoals de Griffels Penselen en Beste Boek voor Jongeren.

Er is ruimte om mee te denken over de beste marketingstrategieën en je werkt mee aan de online en offline uitwerking hiervan. Het betreft zowel een inhoudelijke als een praktische meewerkstage, waarin je van begin tot eind allround meedraait met onze campagnes.

Wat
BIEDEN WIJ?

  • Een leuke en leerzame periode in een informele, dynamische en creatieve omgeving in een unieke branche;
  • Een ongedwongen sfeer en gezellige collega’s;
  • Mooie evenementen en leuke personeelsuitjes;
  • Een brede introductie in het boekenvak;
  • Communicatie met diverse doelgroepen;
  • Een stagevergoeding van € 350 bruto per maand op fulltime basis (36 uur per week);
  • Een prachtig kantoorpand in het hart van Amsterdam;

En last but not least, de mogelijkheid om actief bij te dragen aan de missie van de CPNB: het leven van mensen verrijken door ze meer te laten lezen.

HERKEN JIJ
JEZELF IN DIT PROFIEL?

  • Je bent 3e– of 4e-jaarsstudent aan een hbo- of wo-opleiding;
  • Je bent vanaf september beschikbaar voor tenminste 5 maanden, 32 uur per week;
  • Je spreekt en schrijft goed Nederlands;
  • Je bent goed in plannen en organiseren;
  • Je hebt een flexibele instelling en bent stressbestendig;
  • Je bent creatief en initiatiefrijk;
  • Je vindt het leuk om samen te werken;
  • Je werkt zorgvuldig.

Werken bij Stichting CPNB

Meer over dit bedrijf

Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek zet de lezer centraal en wil het leven van mensen verrijken door ze meer boeken te laten lezen. Een boek kan zoveel doen: taal en geletterdheid maken het verschil in de ontwikkeling van mensen, boeken zorgen voor verrijking en verdieping, verhalen bieden ontspanning en ontsnapping. En natuurlijk is een boek een mooi cadeau met grote meerwaarde. Om zoveel mogelijk mensen in aanraking te laten komen met het boek initiëren wij diverse leesbevorderende campagnes en activiteiten. Dit doen wij vanuit het collectief van boekhandel, bibliotheek en uitgeverij. Bekende merken van Stichting CPNB zijn De Nationale Voorleesdagen, Boekenweek, Zomerlezen, Boekenweek voor Jongeren, Kinderboekenweek en Nederland Leest.

Heb je nog vragen?
OF WIL JE MEER INFORMATIE?

NEEM CONTACT MET ME OP

Belinda Gelsema

Belinda Gelsema

Adviseur Werving Talent +31 35 6466 280