Ben jij die jonge creatieve content pr-persoon die op een vernieuwende manier onze leesbevordingscampagnes bij een groot lezerspubliek onder de aandacht brengt? De grootst mogelijke impact, dat is waar wij voor gaan en waar jij ons bij gaat helpen.
Als stagiair persvoorlichting en communicatie assisteer je onze pers- en communicatiemedewerkers. Je denkt mee over de beste strategie om onze campagnes bij pers onder de aandacht te brengen. Je helpt bij het opstellen van persberichten, factsheets en berichten op sociale media. En hoe mooi is het dan dat je dat uiteindelijk terugziet of -hoort in regionale en landelijke media. Dat is waar jij een glimlach van krijgt!
Tijdens je stage komen onder meer de volgende campagnes voorbij: De Nationale Voorleesdagen, Boekenweek, Kinderjury, Zomerlezen, Boekenweek van Jongeren, Kinderboekenweek, NS Publieksprijs, Nederland Leest en bijvoorbeeld de actie Geef meer met een boek. Je krijgt een kijkje achter de schermen bij bijzondere evenementen, fotoshoots en media-optredens. Kortom: een praktische en creatieve stage, waarin veel facetten van het publiciteitsvak aan bod komen en jij over de volle breedte kennismaakt met het medialandschap bij een centrale organisatie in het boekenvak.
Tijdens de stage leer je onder meer:
- Informatie opzoeken en verzamelen;
- Persberichten, factsheets en Q&A’s schrijven;
- Media benaderen;
- Teksten controleren;
- Kennis over het boekenvak en medialandschap;
- Expertise op het gebied van nieuwsmonitoring.