Wil jij hands-on ervaring opdoen met een breed scala aan werkzaamheden op het gebied van pr en communicatie? Ontwikkel jouw kennis en vaardigheden bij hét communicatiebureau van de Nederlandse boekenbranche. Wij hebben plaats voor een meewerkstage persvoorlichting en communicatie.

Stage
KENMERKEN

wat
GA JE DOEN

Ben jij die jonge creatieve content pr-persoon die op een vernieuwende manier onze leesbevordingscampagnes bij een groot lezerspubliek onder de aandacht brengt? De grootst mogelijke impact, dat is waar wij voor gaan en waar jij ons bij gaat helpen.

Als stagiair persvoorlichting en communicatie assisteer je onze pers- en communicatiemedewerkers. Je denkt mee over de beste strategie om onze campagnes bij pers onder de aandacht te brengen. Je helpt bij het opstellen van persberichten, factsheets en berichten op sociale media. En hoe mooi is het dan dat je dat uiteindelijk terugziet of -hoort in regionale en landelijke media. Dat is waar jij een glimlach van krijgt!

Tijdens je stage komen onder meer de volgende campagnes voorbij: De Nationale Voorleesdagen, Boekenweek, Kinderjury, Zomerlezen, Boekenweek van Jongeren, Kinderboekenweek, NS Publieksprijs, Nederland Leest en bijvoorbeeld de actie Geef meer met een boek. Je krijgt een kijkje achter de schermen bij bijzondere evenementen, fotoshoots en media-optredens. Kortom: een praktische en creatieve stage, waarin veel facetten van het publiciteitsvak aan bod komen en jij over de volle breedte kennismaakt met het medialandschap bij een centrale organisatie in het boekenvak.

Tijdens de stage leer je onder meer:

  • Informatie opzoeken en verzamelen;
  • Persberichten, factsheets en Q&A’s schrijven;
  • Media benaderen;
  • Teksten controleren;
  • Kennis over het boekenvak en medialandschap;
  • Expertise op het gebied van nieuwsmonitoring.

Wat
BIEDEN WIJ?

  • Een kickstart voor je cv;
  • Een passende stagevergoeding van € 350,- per maand op fulltime basis (36 uur).
  • Een zakelijke laptop en mobiele telefoon in bruikleen;
  • Een minimum stageperiode van 4 maanden;
  • Een leuke en leerzame periode in een dynamische organisatie;
  • Een inspirerende omgeving met veel verantwoordelijkheden;
  • Communicatie met diverse doelgroepen (b-to-b, b-to-c).

HERKEN JIJ
JEZELF IN DIT PROFIEL?

  • Je volgt een relevante opleiding op hbo/wo-niveau;
  • Je bent beschikbaar vanaf januari of februari 2024;
  • Je hebt affiniteit met het lezen van boeken;
  • Je maakt makkelijk contact;
  • Je hebt een flexibele instelling en bent creatief;
  • Je houdt van aanpakken en bent stressbestendig; 
  • Je bent een energieke teamspeler;
  • Je houdt van mooie verhalen; 
  • Je spreekt en schrijft goed Nederlands;
  • Je bedenkt geen ideeën, nee je hebt ze, schudt ze uit je mouw en probeert ze vervolgens samen met ons in de praktijk tot uitvoering te brengen!

Werken bij Stichting CPNB

Meer over dit bedrijf

Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek zet de lezer centraal en wil het leven van mensen verrijken door ze meer boeken te laten lezen. Een boek kan zoveel doen: taal en geletterdheid maken het verschil in de ontwikkeling van mensen, boeken zorgen voor verrijking en verdieping, verhalen bieden ontspanning en ontsnapping. En natuurlijk is een boek een mooi cadeau met grote meerwaarde. Om zoveel mogelijk mensen in aanraking te laten komen met het boek initiëren wij diverse leesbevorderende campagnes en activiteiten. Dit doen wij vanuit het collectief van boekhandel, bibliotheek en uitgeverij. Bekende merken van Stichting CPNB zijn De Nationale Voorleesdagen, Boekenweek, Zomerlezen, Boekenweek voor Jongeren, Kinderboekenweek en Nederland Leest.

Heb je nog vragen?
OF WIL JE MEER INFORMATIE?

NEEM CONTACT MET ME OP

Belinda Gelsema

Belinda Gelsema

Adviseur Werving Talent +31 35 6466 280