We zoeken een enthousiaste stagiair die houdt van actief werken in een team, affiniteit heeft met (het lezen van) boeken, alle voorkomende taken op kan pakken en flexibel is. Je assisteert de drie Pers- en PR-medewerkers van de CPNB en bent misschien wel dat jonge creatieve content en PR-talent dat op een vernieuwende manier onze leesbevorderende campagnes bij een groot lezerspubliek onder de aandacht brengt.

Wij gaan voor de grootst mogelijke impact en jij helpt ons daarbij, bijvoorbeeld door mee te denken over de beste strategie om onze campagnes bij pers onder de aandacht te brengen. Daarnaast help je bij het opstellen van persberichten, factsheets en berichten op social media. Allemaal activiteiten die je vervolgens terug zou kunnen zien in talkshows op tv, landelijke kranten of regionale media: dat is waar jij een kick van krijgt!

Je houdt van aanpakken. Je bedenkt niet gewoon ideeën, je hebt ze: schudt ze uit je mouw en brengt ze vervolgens waar mogelijk samen met ons in de praktijk tot uitvoering.

Stage
KENMERKEN

wat
GA JE DOEN

Tijdens je stage komen onder meer de volgende campagnes voorbij: Nationale Voorleesdagen, Boekenweek, Kinderjury, Zomerlezen, Boekenweek van Jongeren, Kinderboekenweek, NS Publieksprijs, Nederland Leest en bijvoorbeeld de actie Geef meer met een boek. Je krijgt een kijkje achter de schermen bij bijzondere evenementen, fotoshoots en media-optredens.

Kortom: een praktische en creatieve stage, waarin veel facetten van het publiciteitsvak aan bod komen en jij over de volle breedte kennismaakt met het medialandschap bij een centrale organisatie in het boekenvak.

Tijdens de stage leer je onder meer: Informatie opzoeken en verzamelen Persberichten, factsheets en Q&A’s schrijven Media benaderen Teksten controleren Kennis over het boekenvak en medialandschap Expertise op het gebied van nieuwsmonitoring

Wat
BIEDEN WIJ?

  • Een kickstart voor je cv
  • Een leuke en leerzame periode in een dynamische organisatie
  • Communicatie met diverse doelgroepen (b-to-b, b-to-c)
  • Een inspirerende omgeving
  • Een minimum stageperiode van 4 maanden
  • Een passende stagevergoeding van 350 euro per maand op fulltime basis (36 uur)

Herken je jezelf in bovenstaand profiel en wil je met een gemotiveerd team aan de slag om bij te dragen aan leesbevordering? Mail dan een korte motivatie en je cv en wie weet nodigen we je uit voor een gesprek om langs te komen bij ons kantoor op Overtoom 197-4 in Amsterdam!

HERKEN JIJ
JEZELF IN DIT PROFIEL?

  • Je maakt makkelijk contact
  • Je hebt een flexibele instelling en bent creatief
  • Je bent stressbestendig
  • Je bent een energieke teamspeler
  • Je houdt van mooie verhalen
  • Je spreekt en schrijft goed Nederlands

Werken bij Stichting CPNB

Meer over dit bedrijf

Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek zet de lezer centraal en wil het leven van mensen verrijken door ze meer boeken te laten lezen. Een boek kan zoveel doen: taal en geletterdheid maken het verschil in de ontwikkeling van mensen, boeken zorgen voor verrijking en verdieping, verhalen bieden ontspanning en ontsnapping. En natuurlijk is een boek een mooi cadeau met grote meerwaarde. Om zoveel mogelijk mensen in aanraking te laten komen met het boek initiëren wij diverse leesbevorderende campagnes en activiteiten. Dit doen wij vanuit het collectief van boekhandel, bibliotheek en uitgeverij. Bekende merken van Stichting CPNB zijn De Nationale Voorleesdagen, Boekenweek, Zomerlezen, Boekenweek voor Jongeren, Kinderboekenweek en Nederland Leest.

Heb je nog vragen?
OF WIL JE MEER INFORMATIE?

NEEM CONTACT MET ME OP

Belinda Gelsema

Belinda Gelsema

Adviseur Werving Talent +31 35 6466 280