Bij Beeld en Geluid in Hilversum begeef je je in het hart van de Nederlandse media. Met ons museum voor mediacultuur en het media-archief zijn wij de grootste van ons soort in Europa. Wij beheren het Nederlandse media-erfgoed en maken onze unieke collectie toegankelijk voor uiteenlopende doelgroepen waaronder mediaprofessionals, de creatieve sector, het onderwijs en het algemeen publiek.

Voor het Team Onderwijs van Beeld en Geluid zijn wij op zoek naar een stagiair! We zoeken iemand die ons helpt bij online content marketing ten behoeve van onze onderwijsproducten. Beeld en Geluid op school Onder de naam Beeld en Geluid op school brengen wij het onderwijsaanbod naar de doelgroep. Ons doel is om van leerlingen positief-kritische mediapersoonlijkheden te maken, waarbij het thema ‘Mediawijsheid’centraal staat. We blijven weg van persoonlijke opvoedkundige vraagstukken of praktische computercursussen; bij ons leren leerlingen mediaproducten en het maakproces daarvan te analyseren. We nodigen ze uit te reflecteren op hun eigen mediagebruik en op de invloed van media op de maatschappij. De workshops zijn interactief en speels, zelf maken van mediaproducten is een belangrijk middel om mechanismen in media te doorgronden.

Audiovisueel materiaal uit ons archief vormen de maatschappelijke en historische context bij de fenomenen die in de workshops aan bod komen. Door de gemedialiseerde samenleving waarin jongeren leven, is het (steeds) urgent(er) dat zij mediawijs zijn. De marketingactiviteiten van Beeld en Geluid op school zijn erop gericht om docenten die urgentie in te laten zien. Dat doen we door uiteenlopende activiteiten te ondernemen, van het versturen van een digitale nieuwsbrief, tot het maken van promovideo's en het ontwikkelen van een contentstrategie voor social media.

Stage
KENMERKEN

wat
GA JE DOEN

Tijdens de stage assisteer je onze onderwijsmarketeer bij het ontwikkelen en produceren van online content, om zo het thema mediawijsheid onder de aandacht van het onderwijs te brengen.

  • Je schrijft wervende, inhoudelijke teksten over mediawijsheid voor onze online uitingen ten behoeve van (online) publiciteit en voorziet ze van (audio-) visuele content;
  • Je denkt actief mee over vorm en inhoud (zoals vorm en invalshoeken) van content;
  • Je produceert en realiseert zelfstandig content (tekst, video, audio) en plaatst deze online;
  • Je doet research in onze audiovisuele collectie, maakt selecties, compilaties en produceert video’s.

Wat
BIEDEN WIJ?

Een veelzijdige en dynamische leeromgeving met veel ruimte voor ontwikkeling in een informele sfeer. Onder begeleiding van de productmanager onderwijs doe je ervaring op in organiseren, coördineren en ontwikkelen waarbij je ondertussen leert over mediahistorie, mediacultuur en mediawijsheid.

Onder leiding van de Marketeer onderwijs leer je de kneepjes van het (online) marketingvak.

HERKEN JIJ
JEZELF IN DIT PROFIEL?

  • HBO/WO journalistiek, communicatie of marketing
  • Je hebt kennis van en vaardigheden op het gebied (nieuwe) media en mediawijsheid
  • Je hebt ervaring met het maken van content voor social media
  • Je zit boordevol ideeën en weet deze om te zetten naar concrete plannen
  • Je kunt zelfstandig werken, neemt initiatief en bent servicegericht
  • Je hebt een vlotte pen en kunt je schrijfstijl aanpassen aan de doelgroep
  • Je kunt video’s samenstellen uit bestaand materiaal en kunt ze zelfstandig monteren tot aantrekkelijke video’s.

Stuur ons voor 1 juni je CV en een korte motivatie waarin je vertelt waarom je graag bij ons stage wil lopen en wat je bij ons zou willen leren. 

Werken bij Beeld en Geluid

Meer over dit bedrijf

Beeld en Geluid is het toonaangevende instituut voor media. Een inspirerende, creatieve en toegankelijke ontmoetingsplek voor professionals en particulieren; online, in ons museum en soms op locatie. We zijn een van de grootste archieven ter wereld en we bewaren diverse soorten media, zoals radio- en televisieprogramma’s, video(games), geschreven pers, politieke prenten, gifjes, websites en objecten. Beeld en Geluid is één van de autoriteiten die objectief het Nederlandse medialandschap in kaart brengt en actuele ontwikkelingen benadert vanuit media-historisch perspectief. Zo laten we zien welke impact media hebben op ieders leven. Dat doen we met een groot aantal partners, zoals creatieve mediamakers, knappe deskundigen, betrokken bedrijven en relevante influencers. Op die manier dragen we samen bij aan een mediawijzere wereld. Vanaf maandag 26 oktober 2020 zijn de deuren van ons museum gesloten voor de bouw van een volledig nieuw en interactief mediamuseum! Dit museum opent najaar 2022. Gelukkig kun je tot die tijd ook vanuit huis genieten van onze collectie en verhalen. Bekijk https://beeldengeluid.nl/beeld-en-geluid-bij-je-thuis

De weergegeven reviews zijn van oud stagiairs.
Nog geen reviews beschikbaar

Heb je nog vragen?
OF WIL JE MEER INFORMATIE?

NEEM CONTACT MET ME OP

Belinda Gelsema

Belinda Gelsema

Adviseur Werving Talent 035 6466 280