Spot je een TikTok-trend voordat-ie viral gaat? Ken jij de ins outs in influencerland? Heb je een neus voor storytelling, een scherpe pen en interesse in filmmarketing?

Dutch FilmWorks zoekt een enthousiaste en leergierige stagiair Marketing Social Media die ons marketingteam komt versterken. Je draait volop mee met de campagnes van onze nieuwste bioscoop- en streamingtitels – van idee en research tot post en redactie.

Wij zijn Nederlands grootste onafhankelijke filmdistributeur. We brengen Nederlandse en internationale films series uit én (co)produceren lokale content. Dutch FilmWorks is onderdeel van het Europese content powerhouse StudioCanal. Check de link voor onze line-up!

Stage
KENMERKEN

wat
GA JE DOEN

Jij vult onze socials - van TikTok tot Instagram, van Facebook en LinkedIn tot whatever's next. Of het nu gaat om romcom, drama, horror of kids-content: jij denkt in creatieve formats, video’s, interactie en impact. Je verzamelt trending topics en vertaalt ze naar contentideeën.

Je schrijft mee aan captions, scripts en mailings. Om te zien wat het beste scoort en waar over ons geschreven wordt, houdt je campagneresultaten bij en draag je bij aan social en PR rapportages. Je ondersteunt bij testscreenings, premières en andere events; van het bemannen van de gastenbalie tot het maken van content.

Daarnaast ondersteun je het team in de breedte waar nodig; bij research en het opzetten van winacties tot versturen van prijzen.

Wat
BIEDEN WIJ?

Een creatieve stageplek midden in de wereld van film, storytelling en entertainment. Je werkt in een hecht en dynamisch team, met een no-nonsense mentaliteit en volop ruimte om te leren en experimenteren. Natuurlijk krijg je een passende stagevergoeding én toegang tot filmsets, nieuwe films én premières! ​Enthousiast?

Stuur je motivatie (creatieve content betekent bonuspunten!) en je cv zsm. Hopelijk tot snel!

HERKEN JIJ
JEZELF IN DIT PROFIEL?

Insta en TikTok hebben geen geheimen voor jou; je leeft op je tijdlijn en volgt trends moeiteloos.

  • Je bezit over een scherpe pen, een flinke dosis humor en een bak aan ideeën.
  • Je bent nieuwsgierig naar tools, formats en AI.
  • Je durft ideeën te pitchen en kritisch mee te denken. Van deadlines krijg je energie en je bent sociaal, leergierig en hebt zin om veel ballen tegelijk in de lucht te houden.
  • Wat staat er op je cv?
  •  Je volgt een hbo-opleiding in marketing, media, communicatie of iets vergelijkbaars waarin je een deepdive in de wereld van social media hebt gedaan.
  • Jij weet de weg binnen Instagram, TikTok, Facebook, YouTube en LinkedIn.
  • Je schrijft foutloos Nederlands en redt je prima in het Engels.
  • Je bent beschikbaar voor minimaal 5 maanden, 4 dagen per week of meer.
  • Meelopen óf afstuderen beiden mogelijk. ​

Werken bij Dutch FilmWorks

Meer over dit bedrijf

De bedrijfsfilosofie 'Being the fastest in changing all the time' heeft Dutch FilmWorks gebracht tot haar huidige status: de grootste onafhankelijke filmdistributeur in de Benelux op het gebied van bioscoop, home entertainment, Video On Demand en TV (Pay TV en Free TV). DFW een grote catalogus op het gebied van lokale en internationale speelfilms, TV-series, documentaires en kinderproducten. 

Bekende lokale successen zijn o.a. speelfilms De Z van Zus, De Terugreis, Verliefd op Bali, Hotel Sinestra en Bankier van Het Verzet, en de Netflix Originals Knokke Off, De Familie Claus en Undercover. Internationale hits zijn o.a. Paddington in Peru, Small Things Like These, Back to Black, The Eight Mountains en natuurlijk The Hitman's Bodyguard en The Wolf of Wallstreet. Het omvangrijke en diverse portfolio maakt DFW een preferred partner voor veel grote content providers binnen de Benelux en daarbuiten. In 2014 startte DFW met het coproduceren van lokale films en series - wat organisch leidde tot internationale verkoop van de internationale rechten hiervan.

Heb je nog vragen?
OF WIL JE MEER INFORMATIE?

NEEM CONTACT OP

Team Mediastages

+31 35 6466 281