De NPO staat voor een brede publieke omroep met een rijke en gevarieerde programmering voor kijkers en luisteraars van alle bevolkingsgroepen. We zorgen voor de programmering op alle publieke netten en zenders en de distributie van onze programma’s via radio-, televisie-, internet- en (digitale) themakanalen. Bij de publieke omroep maken we herkenbare programma’s; toegankelijk, onafhankelijk en van hoge kwaliteit. In het programma-aanbod ligt de nadruk op journalistiek, muziek en kunst, educatie en informatie, series en films van Nederlandse bodem, documentaires en kinderprogrammering. En we zorgen ervoor dat deze programma’s goed en makkelijk vindbaar zijn.
De afdeling Continuïteit & Promotie is verantwoordelijk voor het aanvragen en verwerken van promotie die je op de drie lineaire zenders ziet, maar ook voor alle uitingen voor ons video-on-demand platform: NPO Start/NPO Plus. Denk hierbij aan alle trailers van jouw favoriete series die je ziet op het platform, de grappige fragmenten op social media of de advertenties voor je YouTube filmpje. Anderzijds is de afdeling verantwoordelijk voor het bouwen en realiseren van de continuïteit en promoschema’s en houden wij ons bezig met vormgeving.
Wij proberen voor de lineaire kijker een navigatie te verzorgen door alle zenders heen. Dit doen wij o.a. door middel van het inplannen van teasers en crosspromotie. Al dit materiaal vragen we aan bij verschillende publieke omroepen (BNNVARA, MAX, POWned etc.), hierdoor heb je dus veel contact met verschillende promomakers van alle omroepen.