De afdeling Business Intelligence van The Walt Disney Company Benelux voorziet de organisatie van relevante rapportages en insights m.b.t. het kijkgedrag en online bezoek van onze eigen zenders, websites en apps (o.a. National Geografic Channel, 25Kitchen, FOX en de zenders van ESPN) en die van de concurrentie. Doel is de performance van genoemde kanalen te verbeteren en daarmee de opbrengsten uit reclame en andere vormen van commerciele communicatie te verhogen. 

Daarnaast wordt er ook veel kwalitatief onderzoek gedaan naar de bekendheid en waardering van onze merken.

De afdeling is een 'spin in het web' van het bedrijf en is er veel contact met bijna alle mogelijke disciplines. 

Op de afdeling heerst een open sfeer, met ruimte voor eigen initiatief en inbreng. 

Stage
KENMERKEN

wat
GA JE DOEN

- (Meehelpen met) opstellen en versturen van regelmatige (Daily/Weekly/Monthly) rapportages;- (Meehelpen met) verbeteren en uitbreiden regelmatige rapportages;- Bijwerken dashboardrapportages m.b.v. Power BI;- (Meehelpen met) Aparte projecten op prioriteiten-lijst:



  • Monthly report België/Wallonië ontwikkelen;

  • TV dashboard België ontwikkelen;

  • Promo dashboard België ontwikkelen;

  • Promo analyses uitvoeren om het promotiebeleid m.b.v. eigen middelen verder vorm te geven

  • Research library opzetten.


- FOX Sports – ESPN rebranding en aanverwante werkzaamheden voor TV/Online- Verhouding TV/Online is 70/30

Wat
BIEDEN WIJ?

Onze afdeling kenmerkt zich door een informele sfeer, waar hard gewerkt wordt maar waar ook ruimte is voor 'fun'. Zo doen wij regelmatig een (online) pubquizz met het team en hopen we ook snel weer regelmatig een borrel met elkaar te kunnen drinken.


Je zal goed ingewerkt en begeleid worden en krijgt de ruimte voor eigen verantwoordelijkheid en initiatief.

HERKEN JIJ
JEZELF IN DIT PROFIEL?

  • HBO-Student richting Commerciële Economie / Bedrijfskunde / Marketing / Media /Entertainment / Communicatie;
  • Sterke interesse en affiniteit met dataverwerking en –reporting;
  • Affiniteit met zowel TV als online media;
  • Goede kennis van office tools, met name Excel; Ervaring met PowerBI, Google Analytics is een pre;
  • Analytisch sterk;
  • Nederlands(talig), maar ook goede kennis van Engelse taal;
  • 32-40u per week;
  • Meeloopstage heeft de voorkeur, maar afstudeerstage is mogelijk indien specifieke opdracht voor Business Intelligence team wordt uitgevoerd en er grotendeels wordt meegewerkt.

Werken bij The Walt Disney Company Benelux

Meer over dit bedrijf

The Walt Disney Company is, samen met haar dochterondernemingen en affiliates, een leidende en diverse internationale familie-entertainment- en mediaonderneming die o.a: Disney-parken, ervaringen en producten omvat. Hiernaast houdt het bedrijf zich bezig met de distributie van Disney media en entertainment, verdeeld over de drie contentgroepen: Studios, General Entertainment en Sport, die zijn gericht op het ontwikkelen en produceren van content voor DTC, theatrale en lineaire platforms. Disney is een Dow 30-bedrijf en had in het fiscale jaar 2020 een jaaromzet van 65,4 miljard dollar.

The Walt Disney Company is al meer dan 80 jaar actief in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) en heeft duizenden mensen in dienst in deze regio. Naast Disneyland Parijs en haar andere iconische merken, waaronder Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic, 20th Century Studios en ESPN, vermaakt, informeert en inspireert The Walt Disney Company EMEA miljoenen consumenten in meer dan 130 landen met de kracht van ongeëvenaarde storytelling. Daarnaast is Disney+, de direct-to-consumer streamingdienst van het bedrijf, momenteel beschikbaar in 17 markten in heel Europa.

De weergegeven reviews zijn van oud stagiairs.
Nog geen reviews beschikbaar

Heb je nog vragen?
OF WIL JE MEER INFORMATIE?

NEEM CONTACT MET ME OP

Belinda Gelsema

Belinda Gelsema

Adviseur Werving Talent 035 6466 280