Knijff Merkenadviseurs zoekt een stagiair voor de afdeling Marketing & Communicatie (Business to Business). Er is behoefte aan een frisse blik op de inzet van sociale media en dat betekent: tijd voor een nieuwe sociale mediastrategie! Zit jij in het 3e of 4e jaar van een studie in de richting Marketing & Communicatie, Informatie & media of een soortgelijke opleiding dan zijn wij op zoek naar jou. Het is ook mogelijk om je afstudeeropdracht binnen Knijff Merkenadviseurs te doen.

Stage
KENMERKEN

wat
GA JE DOEN

Om onze verschillende doelgroepen optimaal te kunnen benaderen via de verschillende social media kanalen, is het doen van grondig onderzoek naar die doelgroepen om te beginnen cruciaal. Van daaruit kun je een mooie strategie op papier zetten en na goedkeuring in de praktijk brengen. Het maken van de contentkalender, het uitwerken en inplannen van de content via HubSpot (onze prachtige tool voor inboundmarketing) voor diverse kanalen zal de volgende stap zijn. Met HubSpot kun je niet alleen content inplannen, maar worden ook posts automatisch gepubliceerd in onze social mediakanalen (LinkedIn, Facebook, Twitter en YouTube) van bijvoorbeeld onze blogs, maar de vraag is of dat wenselijk is op deze manier? Of posten we dit toch liever handmatig en/of tweaken we e.e.a. aan de automatisch ingeplande post? Allemaal vragen waar jij mogelijk het beste antwoord op weet. Met eventuele A/B-testen en het analyseren van de cijfers m.b.t. social media maak je je opdracht compleet en kun je er ongetwijfeld een mooie conclusie aan verbinden.

We werken in een klein team van drie personen, wat betekent dat er veel ruimte is voor jou input. Je bent een volwaardig lid van het team. De sfeer is informeel en de collegialiteit is groot. De organisatie bestaat uit ongeveer 70 merkenexperts en ondersteunende afdelingen. We werken hybride, dus een combinatie van werken op kantoor en thuis. Het kantoor in Weesp is de thuisbasis, hier werken we samen, delen we kennis, lunchen we lekker of spelen we een potje tafelvoetbal.

Jouw taakomschrijving:

  • Het opzetten van een strategisch social mediaplan dat aansluit bij de doelgroepen van Knijff Merkenadviseurs.
  • Onderzoek naar de doelgroepen van Knijff en Onel.
  • Het maken van de contentkalender voor verschillende kanalen en het inplannen van de content.
  • Het maken van nieuwe content.
  • Fotograferen, bewerken en editen van content.
  • Het SEO optimaliseren van content.
  • A/B testen.
  • Maken van analyses.

Wat
BIEDEN WIJ?

Een uitdagende stage-afstudeeropdracht.

Een stagevergoeding van 450,00 bruto per maand, op basis van een 31-urige werkweek.

Een 31-urige werkweek met hybride werken.

Toegang tot interne cursussen en workshops via Good Habitz.

Thuiswerkfaciliteiten.

Een fijne werkplek met lekkere lunch.

HERKEN JIJ
JEZELF IN DIT PROFIEL?

Wij zijn op zoek naar een enthousiaste, zelfstandige en proactieve bachelor student die veel affiniteit heeft met sociale media en op de hoogte is van de nieuwste trends. Je bent geïnteresseerd in (sociale) media, communicatie, marketing en digitale ontwikkelingen. Je hebt een kritische en creatieve blik. Samenwerken in een team gaat je goed af.

  • Je volgt een HBO opleiding Communicatie, Informatie & media of een soortgelijke opleiding.
  • Je bent per direct beschikbaar voor minimaal 6 maanden, 31 uur per week.
  • Je hebt goede beheersing van Engels en Nederlandse taal in woord en geschrift.
  • Je bent handig Adobe Photoshop en InDesign.
  • Je bent proactief en ondernemend.
  • Je kunt zelfstandig werken en in teamverband.
  • Je bent communicatief sterk.
  • Je hebt passie voor media.
  • Je houdt van een uitdaging.

Werken bij Merkenbureau Knijff & Partners B.V.

Meer over dit bedrijf

Algemene bedrijfsinformatie: Wij zijn het internationale merkenbureau van Nederland dat vanuit Weesp voor meer dan 2000 klanten wereldwijd hun intellectuele eigendom beschermt. Wij helpen spraakmakende bedrijven met gezichtsbepalende merken, maar ook middelgrote bedrijven, artiesten en scale-ups, bij het beschermen van hun identiteit en originaliteit; (oftewel) hun ‘merkkracht’. Dat doen wij door product- en bedrijfsnamen, beeldmerken (logo’s) en de vormgeving van producten te onderzoeken op beschikbaarheid en te registreren in zowel Nederland als de rest van de wereld. Met onze jarenlange kennis en ervaring zijn wij, juist als het lastiger wordt, dé partner in merkbescherming.

Heb je nog vragen?
OF WIL JE MEER INFORMATIE?

NEEM CONTACT MET ME OP

Belinda Gelsema

Belinda Gelsema

Adviseur Werving Talent +31 35 6466 280