Over de ZaterdagMatinee De NTR ZaterdagMatinee is dé concertserie voor avontuurlijke klassieke muziek in het Concertgebouw in Amsterdam, met live-uitzending op NPO Klassiek. Wereldberoemde orkesten, dirigenten en solisten treden hier op, naast premières van nieuw werk.

Via onze socialmediakanalen brengen we dit unieke programma dichter bij een breed publiek. Functieomschrijving Als Social Media / Content Stagiair(e) help je het team met het ontwikkelen en uitvoeren van de socialmediastrategie. Je legt de focus op creatie van beeld en video voor Instagram en Facebook, en denkt mee over de uitbreiding naar LinkedIn. Je vertaalt de sfeer van de concerten en de verhalen van de musici naar toegankelijke, creatieve posts en formats.

Stage
KENMERKEN

wat
GA JE DOEN

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Creëren, verzamelen en bewerken van beeld- en videocontent (reels, stories, korte clips, sfeerimpressies).
  • Schrijven en plaatsen van posts voor Instagram en Facebook.
  • Meedenken over de introductie van content op LinkedIn.
  • Meedenken over social media strategie.
  • Bedenken en uitvoeren van creatieve formats en campagnes.
  • Ondersteunen bij het monitoren van reacties en interactie met volgers.
  • Af en toe aanwezig zijn bij concerten en repetities om content vast te leggen.
  • Content creëren voor onze nieuwe website.

Wat
BIEDEN WIJ?

  • Een inspirerende stageplek bij een toonaangevende concertserie.
  • De kans om praktijkervaring op te doen met professionele musici, media en cultuur.
  • Veel ruimte voor eigen ideeën en creatieve initiatieven.
  • Begeleiding door ervaren professionals.
  • Stagevergoeding conform NTR-regeling.

HERKEN JIJ
JEZELF IN DIT PROFIEL?

Profiel stagiair:

  • Opleiding in de richting van Media, Communicatie, Journalistiek, (Nieuwe) Media of vergelijkbaar.
  • Ervaring of affiniteit met Instagram en Facebook (kennis van LinkedIn is een plus).
  • Vaardig in fotografie en videobewerking (Premiere Pro, Photoshop, Canva of vergelijkbaar).
  • Vaardig in het schrijven van wervelende marketingteksten voor verschillende platformen en doelgroepen.
  • Creatief en visueel ingesteld, met gevoel voor storytelling.
  • Zelfstandig, proactief en zorgvuldig.
  • Interesse in muziek en/of de culturele sector is een pré.

Werken bij NTR

Meer over dit bedrijf

De NTR maakt speciale programma's voor alle doelgroepen. Van Het Klokhuis tot Kunststof, van Het Verhaal van Nederland tot Nieuwsuur. De NTR is een publieke omroep met wettelijke taken. Deze taken liggen op het gebied van informatie, educatie, cultuur, jeugd en diversiteit. We willen inspirerende programma’s maken, die een bijdrage leveren aan de ontwikkeling en het kritisch vermogen van mensen. We kiezen daarbij voor een divers aanbod met oog voor specifieke thema’s en doelgroepen, die anders onderbelicht blijven. Dat maakt de NTR ‘speciaal voor iedereen’.

Heb je nog vragen?
OF WIL JE MEER INFORMATIE?

NEEM CONTACT OP

Team Mediastages

+31 35 6466 281