Het marketingteam bij DGTL is verantwoordelijk voor de marketing- en communicatiestrategieën van het festival, waaronder online en offline marketing, social media marketing, influencer marketing, PR en communicatie. Wij werken samen met andere teams om een succesvolle en duurzame editie te realiseren. Wij ontwikkelen creatieve campagnes en strategieën die passen bij de doelgroep en het merk van het festival.

Door te blijven innoveren en experimenteren, streven wij er naar om het festival elk jaar weer te laten groeien tot een toonaangevend festival op het gebied van muziek, kunst en duurzaamheid.

Stage
KENMERKEN

wat
GA JE DOEN

Als Content Creator stagiair bij DGTL Festival zul je een belangrijke rol spelen bij het vastleggen en delen van de ervaringen voorafgaand, tijdens en na afloop van het festival. Je zult werken binnen het marketing- en communicatieteam en helpen bij het creëren van visuele content voor de website, sociale media en andere marketingkanalen.

Jouw taken zullen onder meer zijn:

  • Assisteren bij het ontwikkelen van campagnes en strategieën voor de social media-kanalen van het festival, waaronder TikTok, Instagram en Facebook
  • Creëren van boeiende visuele content voor de social media-kanalen, zoals afbeeldingen en video's
  • Bedenken van creatieve content voor de thema’s muziek, kunst, duurzaamheid en diversiteit/inclusiviteit
  • Content kalender bijhouden
  • Content rondom influencer campagnes creëren en verzamelen

Wat
BIEDEN WIJ?

  • Je doet een brede ervaring op hoe je een professional festival organiseert in Amsterdam
  • Je kunt 1-2 dagen per week thuiswerken
  • Je krijgt een goede begeleiding tijdens je stage, en ook veel ruimte om op te pakken wat jij zelf leuk vindt of waar jij meer van wil leren
  • Je ontvangt een stagevergoeding

HERKEN JIJ
JEZELF IN DIT PROFIEL?

  • Per september beschikbaar voor een periode van minimaal 6 maanden
  • Je bent op de hoogte van de laatste nieuwtjes op TikTok en YouTube
  • Je hebt interesse op het gebied van social media en Influencer marketing en weet hoe je dit moet opzetten en aanpakken
  • Je volgt een mbo, hbo- of universitaire opleiding binnen de communicatie, marketing, journalistiek etc
  • Je bent behulpzaam, open en sociaal én hebt een hart voor festivals
  • Je werkt graag samen in een klein, gezellig team bij de Houthavens in Amsterdam
  • Je bent niet op zoek naar een afstudeerstage

Werken bij DGTL

Meer over dit bedrijf

DGTL Festival is een elektronisch muziekfestival dat jaarlijks wordt gehouden op verschillende locaties over de hele wereld, waaronder Amsterdam, Tel Aviv en Sao Paulo. Wij staan bekend om onze innovatieve en duurzame aanpak, waarbij technologie wordt gebruikt om de ecologische voetafdruk te minimaliseren en het milieu te beschermen. Wij bieden een mix van elektronische muziekstijlen, variërend van techno tot house, en heeft een indrukwekkende line-up van zowel gevestigde als opkomende artiesten uit de elektronische muziekwereld. Naast de muziek bieden wij ook kunstinstallaties, foodtrucks en andere activiteiten om de festivalervaring compleet te maken.

Heb je nog vragen?
OF WIL JE MEER INFORMATIE?

NEEM CONTACT MET ME OP

Belinda Gelsema

Belinda Gelsema

Adviseur Werving Talent +31 35 6466 280