Ben jij creatief, innovatief, op de hoogte van de laatste trends op social media en wil jij ervaring opdoen bij het leukste ticketingbedrijf van Nederland? Lees dan snel verder!

Als stagiair Content Social Media ga je aan de slag met het bedenken, creëren en publiceren van boeiende content voor onze social media-platvormen en voor onze nieuwsbrief. Je krijgt de kans om je creativiteit los te laten en online aanwezigheid te vergroten, door innovatieve ideeën te ontwikkelen die de doelgroep aanspreekt. Zo bedenk je het ene moment een creatieve invalshoek voor de nieuwe reeks Rammstein-concerten die in verkoop gaan en het andere moment sta je op het persevenement van Holland Zingt Hazes om leuke beelden te schieten voor een reel die dag online moet.

Een veelzijdige stage waar je veel kunt leren en geen één dag hetzelfde is!

Stage
KENMERKEN

wat
GA JE DOEN

Verder staat jouw agenda dagelijks vol met;

  • Creëren van aantrekkelijke en boeiende (video)content op locatie voor onze social media- kanalen, zoals TikTok en Instagram.
  • Bedenken van pakkende en relevante captions en teksten voor onze nieuwsbrief.
  • Volgen van de laatste trends en ontwikkelingen op TikTok en Instagram.
  • Meedenken over de marketingcampagnes;
  • Voorbereiden van interviews voor de pers-events;
  • Actief bijdragen aan creatieve brainstormsessies.

Wat
BIEDEN WIJ?

Eventim Nederland is één van de grootste ticketingorganisatie van Nederland, zo kun je bij ons terecht voor tickets voor o.a. Moulin Rouge, Ladies of Soul, Live At Amsterdamse Bostheater, Rammstein, maar ook voor festivals als Best Kept Secret en Indian Summer en evenementen als TT Assen.

Ons marketingteam bestaat uit een e-Commerce manager, vier online marketeers, een stagiair en drie collega’s van de Eventim Marketing Agency. Uiteraard ontvang je een goede stagevergoeding en worden jouw reiskosten vergoed. Nog belangrijker is dat wij een informele en relaxte werksfeer hebben en vooral gezellige collega’s. Daar zul je snel genoeg achter komen wanneer je ook naar onze wekelijkse domibo komt, die al lekker om 16:30 uur begint.

Daarnaast is het mogelijk om verschillende concerten, shows en musicals te bezoeken, je moet natuurlijk wel weten wat je verkoopt!

HERKEN JIJ
JEZELF IN DIT PROFIEL?

  • Studerend aan een relevante opleiding, zoals Media Entertainment, Communicatie, Marketing, of vergelijkbaar; 
  • Je bent vanaf september 2024 beschikbaar voor een periode van minimaal 20 weken;
  • Passie voor het maken van (video)content voor sociale media;
  • Kennis van TikTok en Instagram, inclusief de nieuwste trends en functies;
  • Je vindt het leuk om (creatief) te schrijven;
  • Basiskennis van foto- en videobewerkingsprogramma’s (bijv. Photoshop, Première Pro, Final Cut Pro en/of CapCut); 
  • Je bent leergierig, enthousiast, creatief en proactief en hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal;
  • Wanneer je affiniteit hebt met musicals, concerten en evenementen maak je het plaatje helemaal compleet!

Werken bij Eventim

Meer over dit bedrijf

Het Duitse bedrijf CTS EVENTIM is marktleider in Europa en de op één na grootste speler op wereldniveau op het gebied van ticketing en live-entertainment. Eventim is aanwezig in meer dan 25 landen voor ticketing, heeft met EVENTIM LIVE een groot netwerk van aanbieders van live-entertainment en beheert daarnaast bekende zalen zoals de LANXESS Arena in Keulen, de K.B. Hallen in Kopenhagen en de EVENTIM Apollo in Londen. Met meer dan 75 medewerkers en jaarlijks 4 miljoen tickets die verkocht worden via haar systemen is Eventim NL één van de grootste ticketingbedrijven in Nederland. Tickets voor uiteenlopende events worden via eventim.nl (én fansale.nl) verkocht. Denk daarbij aan concerten van Rammstein en The Teskey Brothers, festivals als Indian Summer en Best Kept Secret, meezingshows als Holland Zingt Hazes en sportevents zoals de TT Assen en Libéma Open.

Heb je nog vragen?
OF WIL JE MEER INFORMATIE?

NEEM CONTACT MET ME OP

Belinda Gelsema

Belinda Gelsema

Adviseur Werving Talent +31 35 6466 280