Per september 2021 zoeken wij bij Ad Alliance, het saleshuis van RTL, een enthousiaste stagiair ter versterking voor de afdeling Corporate Communicatie & Merkstrategie in de richting B2B voor tenminste 20 weken.

Via nieuwsbrieven, events, presentaties, video’s, brochures én de website adalliance.nl informeren we de markt over de merken, performance en commerciële mogelijkheden bij RTL en onze partners. We adviseren onze collega’s over de communicatie richting mediabureaus en adverteerders, en bedenken manieren om de band met partners te versterken.

Stage
KENMERKEN

wat
GA JE DOEN

  • Teksten schrijven voor onze website, digitale nieuwsbrieven en/of persberichten
  • Coördinatie maandelijkse digitale brochure over de programmering en commerciële mogelijkheden
  • Ondersteunen bij de organisatie van events, zoals Masterclasses
  • Ondersteunen bij het ontwikkelen van brochures en showreels
  • Verzamelen van content voor presentaties
  • Het verzamelen en analyseren van data van onze communicatiemiddelen
  • Ad-hoc werkzaamheden ter ondersteuning van B-to-B team
  • Actief meedenken over nieuwe communicatiemiddelen

Wat
BIEDEN WIJ?

In Nederland is Ad Alliance een vrij nieuw en jong bedrijf. Het bestaat namelijk pas vanaf 1 januari 2020. Toch is het saleshuis geen nieuwe speler op de markt.

Op 29 oktober 2019 kondigt RTL Nederland aan dat het bedrijf de sales activiteiten van Adfactor, BrandDeli, Triade Media en RTL integreert in een nieuw video sales netwerk onder de naam Ad Alliance. Door de sales activiteiten met grote merken zoals RTL, Videoland, Comedy Central, Ziggo Sport, Twitter en MTV samen te brengen door middel van partnerschappen, is Ad Alliance één van de grootste spelers op de digitale markt op dit moment.

HERKEN JIJ
JEZELF IN DIT PROFIEL?

  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal
  • Goede communicatieve mondelinge en schriftelijke vaardigheden
  • Pro-actieve houding, enthousiast, leergierig, organisatorisch, creatief, flexibel en stressbestendig
  • Zelfstandig, maar ook sterk als teamplayer
  • Actief op social media
  • Basiskennis Powerpoint en Excel, Photoshop is een pré
  • Relevante Universitaire / HBO opleiding

Werken bij RTL

Meer over dit bedrijf

Waarvan ken jij RTL? Van onze tv-zenders of via een van onze digitale platformen? Je checkt het laatste nieuws via RTL Nieuws en weet of het gaat regenen of voorlopig droog blijft via Buienradar, samen The Voice kijken of relaxen met een serie op Videoland. Mensen weten onze tv-zenders feilloos te vinden op hun afstandsbediening en met Videoland, RTL XL, Buienradar, vloggers en bloggers op YouTube zijn we uitgegroeid tot de grootste lokale online speler. Door al deze activiteiten ben je verbonden met ons, RTL Nederland. Bij RTL werken we elke dag keihard om het beste entertainment te maken en HET gesprek van de dag te zijn. Of je nou thuis bent, onderweg naar je werk of in de kroeg met vrienden, ons doel is om je te voorzien van relevante verhalen die er toe doen en jouw nieuwsgierigheid prikkelen en voeden. En dat doen we het liefst met jong, aanstormend talent.

De weergegeven reviews zijn van oud stagiairs.
Nog geen reviews beschikbaar

Heb je nog vragen?
OF WIL JE MEER INFORMATIE?

NEEM CONTACT MET ME OP

Belinda Gelsema

Belinda Gelsema

Adviseur Werving Talent 035 6466 280