Ben jij een enthousiaste en zelfstandige student Marketing & Communicatie die op zoek is naar een uitdagende afstudeerstage? Wil jij graag onderzoek doen naar B2B-communicatie en tegelijkertijd praktijkervaring opdoen in de organisatie van een groot evenement binnen de mediasector? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Stage
KENMERKEN

wat
GA JE DOEN

Tijdens deze afstudeerstage richt je je op een onderzoek naar B2B-communicatie:

  • Hoe kunnen wij onze communicatie richting mediabedrijven verbeteren?
  • Welke middelen en strategieën sluiten het beste aan bij onze doelgroep?
  • Hoe verhogen we de zichtbaarheid en betrokkenheid van partners en bedrijven?

Naast je onderzoek werk je in maart en april zo'n 2 dagen per week actief mee aan de organisatie van de Dag van de Mediastages. Denk hierbij aan:

  • Contact met deelnemers, sprekers en partners
  • Communicatie & promotie rondom het event
  • Ondersteuning op locatie tijdens het event
  • Algemene organisatie- en coördinatietaken

In de basis is dit dus geen meewerkstage. Maar een plek voor een afstudeeropdracht met een periode van 6 weken waarin je 2 dagen per week wel meewerkt.

Wat
BIEDEN WIJ?

  • Een stagevergoeding van €400,- per maand
  • De kans om een relevant en praktijkgericht onderzoek uit te voeren
  • Waardevolle werkervaring en netwerk mogelijkheden binnen de media- en eventsector
  • Een stage in een gezellig team bij het leukste bedrijf binnen de mediasector

Je krijgt veel ruimte en wij zijn super nieuwsgierig naar jouw ideeën!

HERKEN JIJ
JEZELF IN DIT PROFIEL?

  • Je volgt een hbo- of wo-opleiding in Marketing, Communicatie of een vergelijkbare richting
  • Je zoekt een afstudeerstage en kan zelfstandig een onderzoek uitvoeren
  • Je hebt een sterke affiniteit met (B2B) communicatie
  • Je hebt ervaring met of veel interesse in het organiseren van evenementen
  • Je bent proactief, communicatief sterk en organisatorisch vaardig
  • Je bent zo'n 2 dagen per week beschikbaar in maart en april 2026 om te helpen bij de organisatie van de Dag van de Mediastages
  • Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend in woord en geschrift

Werken bij Mediastages

Meer over dit bedrijf

It’s all in the name! Wij zijn al jaren hét bureau voor alle stages in de media.
In de jaren 80 ontstaan als stichting van het NOB waar alle stages voor de publieke omroepen ingevuld en verloond werden. Vanaf 2009 zetten we ons als zelfstandig bedrijf met hart en ziel in om jong talent te helpen vanuit ons motto: Talent this way!
Maar wat is dé media? Denk hierbij onder andere aan de publieke en commerciële omroepen, productiehuizen, facilitaire bedrijven, evenementen bureaus, muziekindustrie, marketingbureaus, uitgeverijen, online media bedrijven maar ook bijvoorbeeld aan alle corporate marketing en communicatie afdelingen.
We adviseren, trainen, zoeken, vinden en screenen jong talent én verzorgen daarnaast de administratieve en financiële afwikkeling voor stages in de media.
Ons doel is om jong talent te koppelen aan de juiste mediaorganisaties. Om dat voor elkaar te krijgen helpen we iedereen bij het vinden van een passende stageplaats. Aan de andere kant adviseren we zoveel mogelijk mediabedrijven en –afdelingen over hoe ze jong talent kunnen aantrekken en helpen bij hun ontwikkeling.

Heb je nog vragen?
OF WIL JE MEER INFORMATIE?

NEEM CONTACT OP

Monique Amse

Monique Amse

Directeur +31 35 6466 264