Stagiair social media en pr - 'Olympische Spelen van 2018' (HBO/WO)

Functie:
Social Media & PR Eurosport
Bij:
Vanaf:
1-1-2018
Duur:
6 maanden
Uren per week:
40
Afstudeeropdracht:
Nee

Intro

Achter de schermen werken bij dé enige echte sportzender van Nederland? Nauw betrokken zijn bij alles - onder meer tijdens de Olympische Spelen van 2018 - op het gebied van PR, Marketing en social media?

Wij zijn Discovery Networks Benelux. Gevestigd in een iconisch gebouw – een ‘liggende wolkenkrabber’ op een voormalig kraanspoor - op NDSM-terrein in Amsterdam Noord, maken we TV voor Nederland en België. Onze belangrijkste zenders? Discovery Channel, TLC, ID en… Eurosport. Daarnaast heeft Eurosport ook nog een digitale dienst: de Eurosport Player, waarmee je altijd en overal, live en on-demand sport kunt kijken.

Werkzaamheden

Wat ga je zoal doen?
• Je ondersteunt het Marketing/PR/Social Media-team van Eurosport.
• Je denkt mee en neemt het voortouw in de dagelijkse social media-planning.
• Je bent nauw betrokken bij de (marketing)communicatie en -programmacampagnes voor grote sportevenementen als de Olympische Spelen, de Giro d’Italia en Roland Garros.
• Je ontwikkelt acties en prijsvragen en communiceert hierover met klanten, partners en deelnemers, en je draagt zorgt voor de afhandeling.
• Je beantwoordt kijkersvragen en interacteert met kijkers via social media.
• Je coördineert zelfstandig projecten/events en voert deze uit.
• Je bereidt persberichten voor en je onderhoudt contacten met de pers.
• Je schrijft copy voor de website en voor highlight mailers

Profiel

Wie ben jij?
• Je bent zeer geïnteresseerd in sport - en weet er dus best veel van.
• Je bent creatief, komt met ideeën en bent helemaal thuis in (social) media land.
• Je bent efficiënt, nauwkeurig en je houdt van aanpakken.
• Je bent 3e of 4e jaars student in een HBO of universitaire opleiding, gericht op marketing/communicatie, commerciële economie, media of eventmanagement.
• Je bent 3e of 4e jaars student en op zoek naar een meewerkstage.
• Je bent handig met video- en foto editing en kunt goed schrijven.
• Je hebt affiniteit met televisie, online en social media.
• Je beheerst de Engelse taal goed, in woord en schrift. Je Nederlands is uiteraard perfect.

Rijbewijs benodigd: nee

Bedrijfsinformatie

Discovery Networks Benelux maakt deel uit van Discovery Communications, ‘s werelds grootste non-fictie mediabedrijf met ruim 2,7 miljard abonnees in 220 landen en gebieden. Discovery Networks Benelux heeft acht zenders in Nederland en acht in België, waarvan Discovery Channel, TLC, Eurosport 1 en ID in Nederland overal te ontvangen zijn en Animal Planet, Discovery Science, Discovery World en Eurosport 2 digitaal.

Voor meer informatie klik HIER.

Stagevergoeding

€ 350,- bruto bij full time stage

Wanneer vinden de sollicitatiegesprekken plaats

In overleg

Reageren

Je kunt je motivatie richten aan Anja van Ginhoven (Communicatie & PR).

Let op: je kunt alleen op een stage reageren als je bent ingeschreven bij een opleiding!

Stage Alert

Over Mediastages

Mediastages functioneert als bruggenbouwer tussen opleidingen, studenten en de mediawereld. Deze centrale positie nemen we in door dagelijks in contact te staan met opdrachtgevers, voorlichting te geven aan studenten en plaats te nemen in relevante platformen en adviescommissies.
 
 
Als kleine organisatie bieden we laagdrempelige en flexibele service aan meer dan 350 mediabedrijven. Ons doel is om zoveel mogelijk talentvolle studenten een goede start te geven in de media. Om dit te bereiken bieden we graag de helpende hand aan al onze samenwerkingspartners.
© 2011 - Mediastages BV – Mart Smeetslaan 1 - Hilversum - Telefoon 035-646 62 81 - info@mediastages.nl - Disclaimer - Privacy statement - Algemene Voorwaarden
Credits foto's: Sebastiaan Ter Burg - Eric Perrone - Joost Nuijten
####################################################