Marketing en sales stagiair - commerciële samenwerkingen! (HBO/WO)

Functie:
Marketing en sales
Bij:
Vanaf:
1-1-2018
Duur:
5 maanden of langer (eerder starten is mogelijk)
Uren per week:
38
Afstudeeropdracht:
Eventueel mogelijk

Intro

Stel, je hebt de verantwoordelijkheid om van de 1,7 miljoen unieke bezoekers van Oudersvannu.nl en Kekmama.nl díe mensen te bereiken die als een blok vallen voor je commerciële campagne. Hoe zorg je er dan voor dat jouw content opvalt? Lukt het jou om de adverteerder boven verwachting te helpen? Houd je van magazines, online, social media, marketing, sales, organiseren en plannen?

Dan ben jij de stagiair die we zoeken voor KEK Mama en Ouders van Nu!

Je maakt onderdeel uit van het B2B team
Met je manager en twee projectmanagers werk je op twee energieke redacties: die van Kek Mama en Ouders van Nu. Samen probeer je iedere dag weer om de campagnes voor adverteerders zo goed mogelijk te laten draaien.

Ouders van Nu en Kek mama zijn dé parenting-titels van Sanoma
Waar Ouders van Nu al 50 jaar een trouwe steun en toeverlaat is voor jonge ouders is Kek Mama de meer glossy variant voor de hippe vrouw die ook moeder is. Met ons gigantische bereik adverteren bedrijven graag bij ons. Aan ons de taak om te zorgen dat we de mooie merken zo goed mogelijk door vertalen naar onze doelgroep.

Jij bent een enthousiaste, hardwerkende aanpakker
Je hebt feeling voor marketing en sales en affiniteit met magazines en alles dat zich online afspeelt. Je bent een initiatiefnemer die nieuwe dingen makkelijk oppakt op en vindt het leuk om steeds te blijven leren. Je denkt mee met de adverteerder en kunt je inleven in de doelgroep. Ervaring met kinderen kan daarbij handig zijn, maar is beslist geen vereiste. Commercieel inzicht wel.

Voor meer informatie over KeK Mama en Ouders van Nu zie websites:

www.kekmama.nl / www.oudersvannu.nl


Werkzaamheden

Als stagiair in het B2B team van KEK Mama en Ouders van Nu laat jij de adverteerder opvallen
Dit doe je met een afwisselend takenpakket. Je ondersteunt de manager en de projectmanagers in het beheren en optimaliseren van commerciële producties en campagnes.

Je bent o.a. verantwoordelijk voor:

  • het ontwikkelen en uitvoeren van creatieve en effectieve concepten voor klanten. Hoe breng jij de meerwaarde van een product onder de aandacht?
  • content creëren die aansluit bij de merkvisie en doelgroep van de merken. Denk daarbij aan artikelen, winacties, quizzen, of polls. 
  • het bijhouden van rapportages door de campagnes te monitoren en analyseren. Wat gaat goed en wat kan beter?

Je werkt met verschillende tools
Denk aan het CMS van de sites, Google Analytics, mailingssystemen en natuurlijk Facebook.

Profiel

Verder heb je:

  • een relevante HBO-opleiding of universitaire studie die je volgt (richting journalistiek, media, communicatie, marketing en of sales)
  • een vlotte pen en beheers je de Nederlandse taal goed
  • kennis van PowerPoint en Excel (dit is een pre)
  • sterke organisatorische vaardigheden en kun je goed plannen

En daar staat goede voorwaarden tegenover
Jouw rol als stagiair wordt beloond. Je maakt deel uit van een gezellig en professioneel team binnen een vooraanstaande uitgeverij. Je leert alles over marketing, sales en crossmedia bij het grootste parenting platform van Nederland.

Je mag rekenen op:
• een stage waarin je wordt voorbereid op een baan in de marketing, sales en media
• een directe start of wanneer jouw stageperiode begint
• een betaalde stage van 38 uur per week

Zie je jezelf als stagiair bij het B2B team van Kek Mama en Ouders van Nu?

Dan horen we graag van je!


Rijbewijs benodigd: nee

Bedrijfsinformatie

Sanoma maakt deel uit van de beursgenoteerde Sanoma Group: een media- en educatiebedrijf dat informatie en entertainment verzorgt voor miljoenen mensen in een aantal Europese landen. Met onze sterke merken hebben we een stevige marktpositie in alle onderdelen van de mediabranche: publiekstijdschriften, televisiezenders, events, customer media, e-commerce, sites en apps. Ons portfolio bestaat uit uiteenlopende A-merken, waaronder AutoWeek, Donald Duck, Flow, Libelle, LINDA., Margriet, Net 5, NU.nl, SchoolBANK, Startpagina, Tina, Viva, vtwonen en Veronica.

Voor meer informatie klik HIER.

Stagevergoeding

€ 350,- bruto bij full time stage

Wanneer vinden de sollicitatiegesprekken plaats

In overleg

Reageren

Je kunt je motivatie richten aan Marieke Wolthers. Wil je solliciteren of meer weten over deze vacature? Mail dan je CV en motivatie of je vragen naar Marieke Wolthers

Let op: je kunt alleen op een stage reageren als je bent ingeschreven bij een opleiding!

Stage Alert
NewBe B.V. zoekt:
Vanaf: 01-01-2018
Museum tv zoekt:
Vanaf: 15-01-2018
RTL Nederland zoekt:
Vanaf: 01-12-2017
Supersolid zoekt:
Vanaf: 01-02-2018
Royal Promotions zoekt:
Vanaf: 02-01-2018
Sanoma Media Netherlands zoekt:
Vanaf: 01-12-2017
BlazHoffski Productions zoekt:
Vanaf: 01-12-2017
BlazHoffski Productions zoekt:
Vanaf: 01-01-2018
LVB Networks zoekt:
Vanaf: 01-12-2017
VPRO zoekt:
Vanaf: 01-12-2017
RTL Nederland zoekt:
Vanaf: 01-12-2017

Over Mediastages

Mediastages functioneert als bruggenbouwer tussen opleidingen, studenten en de mediawereld. Deze centrale positie nemen we in door dagelijks in contact te staan met opdrachtgevers, voorlichting te geven aan studenten en plaats te nemen in relevante platformen en adviescommissies.
 
 
Als kleine organisatie bieden we laagdrempelige en flexibele service aan meer dan 350 mediabedrijven. Ons doel is om zoveel mogelijk talentvolle studenten een goede start te geven in de media. Om dit te bereiken bieden we graag de helpende hand aan al onze samenwerkingspartners.
© 2011 - Mediastages BV – Mart Smeetslaan 1 - Hilversum - Telefoon 035-646 62 81 - info@mediastages.nl - Disclaimer - Privacy statement - Algemene Voorwaarden
Credits foto's: Sebastiaan Ter Burg - Eric Perrone - Joost Nuijten
####################################################