Marketing & communicatie stagiair bij Nouveau magazine (HBO)

Functie:
Marketing & communicatie
Bij:
Vanaf:
5-2-2018
Duur:
6 maanden
Uren per week:
36
Afstudeeropdracht:
Nee

Intro

Ben jij op zoek naar een leuke en uitdagende meewerkstage voor 5-6 maanden binnen een commerciële en redactionele omgeving? Dan is werken voor het chique 360 graden merk NOUVEAU dé plek voor jou! Wij zoeken een marketing-stagiair voor 36 uur per week. NOUVEAU is het merk voor de welgestelde vrouw die van fashion, beauty, reizen en cultuur geniet.

NOUVEAU inspireert haar bij haar keuzes via het tijdschrift (14 keer per jaar), dagelijks online en via diverse lezersacties, specials en events. NOUVEAU is een zogenaamd 360 graden merk en dat betekent dat onze partners het merk cross mediaal kunnen inzetten op de diverse platforms (print, online, events). Voor 2018 ligt de focus op het verder ontwikkelen van de pijler online.

De stagiair zal hierbij ook een grote rol vervullen. Door mee te lopen, leer je hoe er gewerkt wordt bij een professioneel A-merk. Je doet ervaring op met communicatie/marketing-inhoudelijk werk en leert hoe je communicatiemiddelen kunt inzetten met een marketingdoelstelling. Het betreft een werkstage, dus geen onderzoeks- of afstudeerstage.

Werkzaamheden

De werkzaamheden zijn zeer veelzijdig, van het zoeken naar premies voor de abonneewerf tot het begeleiden en ontwikkelen van diverse lezersevenementen waaronder workshops met grote beautymerken.

Een greep uit de werkzaamheden:

  • Organiseren van NOUVEAU evenementen, zoals verschillende workshops
  • Benaderen van potentiele partners voor de evenementen
  • Alle contacten leggen met verschillende deelnemers voor de evenementen
  • Ondersteunen bij overige werkzaamheden op de marketing, zoals opzetten van facebook-acties, versturen van persberichten, zoeken naar premies enzovoort
  • Ondersteunen op het marketinggebied van social media: Facebook, instagram en Pinterest
  • Ondersteunen bij de online werkzaamheden
  • Bijspringen bij andere lopende projecten op de afdeling.

Profiel

  • Je bent een derde- of vierdejaars HBO student marketing, communicatie, media of commerciële economie
  • Je durft initiatief te nemen en hebt een sterk commercieel gevoel
  • Je kunt zelfstandig werken en hebt een accurate werkhouding
  • Je bent nauwkeurig en werkt gestructureerd
  • Je kunt foutloos Nederlands schrijven en weet op welke manier je verschillende doelgroepen aanspreekt.

Rijbewijs benodigd: nee

Bedrijfsinformatie

Sanoma maakt deel uit van de beursgenoteerde Sanoma Group: een media- en educatiebedrijf dat informatie en entertainment verzorgt voor miljoenen mensen in een aantal Europese landen. Met onze sterke merken hebben we een stevige marktpositie in alle onderdelen van de mediabranche: publiekstijdschriften, televisiezenders, events, customer media, e-commerce, sites en apps. Ons portfolio bestaat uit uiteenlopende A-merken, waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Grazia, Kieskeurig, Libelle, LINDA., Margriet, Net 5, NU.nl, SBS6, SchoolBANK, Startpagina, Tina, Viva, vtwonen en Veronica.

Voor meer informatie klik HIER.

Stagevergoeding

€ 350,- bruto bij full time stage

Wanneer vinden de sollicitatiegesprekken plaats

Nov/dec/jan

Reageren

Je kunt je motivatie richten aan Elisa van Eijden.

Let op: je kunt alleen op een stage reageren als je bent ingeschreven bij een opleiding!

Stage Alert
&samhoud Media zoekt:
Vanaf: 01-11-2017
INsight zoekt:
Vanaf: 01-11-2017
Medialane BV zoekt:
Vanaf: 01-11-2017
Warner Music Benelux zoekt:
Vanaf: 29-01-2018
Museum tv zoekt:
Vanaf: 01-11-2017
VPRO zoekt:
Vanaf: 01-01-2018
VIMN Netherlands B.V. zoekt:
Vanaf: 01-01-2018
VIMN Netherlands B.V. zoekt:
Vanaf: 15-11-2017
Supersolid zoekt:
Vanaf: 01-02-2018
Royal Promotions B.V. zoekt:
Vanaf: 02-01-2018

Over Mediastages

Mediastages functioneert als bruggenbouwer tussen opleidingen, studenten en de mediawereld. Deze centrale positie nemen we in door dagelijks in contact te staan met opdrachtgevers, voorlichting te geven aan studenten en plaats te nemen in relevante platformen en adviescommissies.
 
 
Als kleine organisatie bieden we laagdrempelige en flexibele service aan meer dan 350 mediabedrijven. Ons doel is om zoveel mogelijk talentvolle studenten een goede start te geven in de media. Om dit te bereiken bieden we graag de helpende hand aan al onze samenwerkingspartners.
© 2011 - Mediastages BV – Mart Smeetslaan 1 - Hilversum - Telefoon 035-646 62 81 - info@mediastages.nl - Disclaimer - Privacy statement - Algemene Voorwaarden
Credits foto's: Sebastiaan Ter Burg - Eric Perrone - Joost Nuijten
####################################################