5.000 bezoekers bij 1e digitale Week van de Mediastages

De organisatie van de Dag van de Mediastages, ons jaarlijks evenement, stond in de steigers. Bij Servé hadden we de offerte aangevraagd, Beeld en Geluid was bezocht en de sprekers stonden vast. En toen kwam daar Covid-19.

Van plan naar actie

Tijdens één van onze ZOOM meetings, ontstond al pratend het idee om er spectaculair online event van te gaan maken.

Of wij hier ervaring mee hadden? Nee. Of we eraan getwijfeld hebben of het zou lukken? Nee.
We zijn als een speer aan de slag gegaan; we hebben een online omgeving gebouwd voor de stagemarkt, het programma vervijfvoudigd, sprekers en workshop-hosts gevraagd (soms overgehaald) om te gaan zoomen, nieuwe onderdelen bedacht, de communicatie omgegooid en heel veel bedrijven en studenten benaderd.

Kortom, we hebben onze reistijd goed gebruikt om WVDM20 te organiseren.

Afhankelijk van de techniek?

En toen was het ‘the day before’… Met samengeknepen billen zijn we op zondagmiddag 24 mei voor een uur live gegaan. Testen, testen, testen… En het ging goed! Ondanks dat was het spannend wat er op maandagochtend 25 mei om 9.00 uur ging gebeuren, het moment waarop we voor de deelnemers live gingen.

We trapten de week af met het eerste ZOOM event dat verzorgd werd door Tim Hofman. Vanaf het eerste moment ging het technisch goed en dat is de hele week zo gebleven.
Het werd een fantastische week, met een bomvol programma!

44 bedrijven hadden een kraampje op de digitale stagemarkt die 24/7 open was, 4 live sessies per dag, 5 dagen achter elkaar en de Future Jobs Game van Media Perspectives. De Week van de Mediastages heeft meer dan 5.000 bezoekers getrokken, 700 studenten hebben gesolliciteerd en 200 hebben een speeddate aangevraagd.

Wat brengt de toekomst:

We hebben geknald met ons hele team en met al onze ZOOM gasten. Het zal je niet verbazen, de 2e editie wordt nu al voorbereid. Hou ons in de gaten, meer info volgt snel!

Publicatie datum: 09 juni 2020