Stagiair marketing en research gezocht! (HBO/WO)

Functie:
Research
Bij:
Vanaf:
1-2-2018
Duur:
5 á 6 maanden
Uren per week:
40
Afstudeeropdracht:
Nee

Intro

Wil jij altijd het naadje van de kous weten? Dan hebben wij dé stage voor je! Wij zijn op zoek naar een stagiair in ons Research team.

Stage lopen bij het Research team van Discovery Networks betekent ervaring opdoen bij ’s werelds grootste non-fictie mediabedrijf. Samen met ons en andere stagiairs krijg je de kans om al je vaardigheden te tonen en mee te bouwen aan de mooie merken Discovery, TLC, ID en Eurosport – Home of the Olympics!

Werkzaamheden

Wat ga je doen?

Je gaat het Research team ondersteunen in de dagelijkse werkzaamheden, afgewisseld met ad-hoc projecten. Voorbeelden van je werkzaamheden zijn o.a.:

  • Produceren van kijkcijferrapportages van onze zenders en concurrenten
  • Controleren van programmadata t.b.v. het kijkonderzoek
  • Ondersteuning bij kijkerspanel onderzoeken
  • Analyses van onze social media kanalen
  • Ondersteunen bij ad-hoc verzoeken (Hoe ziet de videomarkt eruit? Welke sporten worden het best bekeken?)

Profiel

Wie zoeken we voor deze stageplek?

  • Je bent gek op media natuurlijk! Televisie uiteraard, maar ook andere audiovisuele media en social media
  • Je bent 3e of 4e jaars student aan een HBO of universitaire opleiding, gericht op marketing, commerciële economie, communicatie wetenschappen, media- of eventmanagement
  • Je zoekt een meeloopstage en geen plek voor een afstudeeropdracht
  • Je houdt van aanpakken, bent nauwkeurig en je bent cijfermatig en communicatief sterk
  • Je Nederlands is perfect en je beheerst de Engelse taal

Verder nog goed om te weten

  • We bieden een stagevergoeding
  • De stage is vijf dagen per week, met een duur van 5 tot 6 maanden
  • De stage begint per februari 2018 en is in Amsterdam
  • Naast jou zijn er op andere afdelingen ook stagiairs en we horen dat stagiairs dit altijd heel leuk en een groot voordeel vinden

Rijbewijs benodigd: nee

Bedrijfsinformatie

Discovery Networks Benelux maakt deel uit van Discovery Communications, ‘s werelds grootste non-fictie mediabedrijf met ruim 2,7 miljard abonnees in 220 landen en gebieden. Discovery Networks Benelux heeft acht zenders in Nederland en acht in België, waarvan Discovery Channel, TLC, Eurosport 1 en ID in Nederland overal te ontvangen zijn en Animal Planet, Discovery Science, Discovery World en Eurosport 2 digitaal.

Voor meer informatie klik HIER.

Stagevergoeding

€ 350,- bruto bij full time stage

Wanneer vinden de sollicitatiegesprekken plaats

Zsm

Reageren

Je kunt je motivatie richten aan Jaimy Verhoeven. Interesse? Stuur een mail met je motivatie en CV

Let op: je kunt alleen op een stage reageren als je bent ingeschreven bij een opleiding!

Stage Alert
Red Bee Media zoekt:
Vanaf: 01-02-2018
NTR zoekt:
Vanaf: 22-01-2018
AVROTROS zoekt:
Vanaf: 22-01-2018
Hearst Media Nederland CV zoekt:
Vanaf: 23-01-2018
Stichting Dutch Media Foundation zoekt:
Vanaf: 01-02-2018
Beeld en Geluid zoekt:
Vanaf: 01-02-2018
VROUW zoekt:
Vanaf: 01-02-2018
Endemol Shine Nederland zoekt:
Vanaf: 01-02-2018
AVROTROS zoekt:
Vanaf: 01-02-2018
EO zoekt:
Vanaf: 01-02-2018

Over Mediastages

Mediastages functioneert als bruggenbouwer tussen opleidingen, studenten en de mediawereld. Deze centrale positie nemen we in door dagelijks in contact te staan met opdrachtgevers, voorlichting te geven aan studenten en plaats te nemen in relevante platformen en adviescommissies.
 
 
Als kleine organisatie bieden we laagdrempelige en flexibele service aan meer dan 350 mediabedrijven. Ons doel is om zoveel mogelijk talentvolle studenten een goede start te geven in de media. Om dit te bereiken bieden we graag de helpende hand aan al onze samenwerkingspartners.
© 2011 - Mediastages BV – Mart Smeetslaan 1 - Hilversum - Telefoon 035-646 62 81 - info@mediastages.nl - Disclaimer - Privacy statement - Algemene Voorwaarden
Credits foto's: Sebastiaan Ter Burg - Eric Perrone - Joost Nuijten
####################################################