Social media - online stagiair bij 'MTV' (HBO)

Functie:
MTV Social Media / Online
Bij:
Vanaf:
15-2-2018
Duur:
6 maanden (eerder starten is mogelijk)
Uren per week:
40
Afstudeeropdracht:
Nee

Intro

MTV is één van de grootste entertainmentmerken ter wereld. Naast on-air programmering en online presence organiseert MTV jaarlijks ’s werelds grootste events als de MTV European Music Awards (MTV EMA).

Ben jij enthousiast, gedreven, zelfstandig én weet je ons iedere ochtend te updaten over het laatste muziek- en showbizz-nieuws? ;) Dan zoeken we jou! Als MTV Social Media / Online Stagiair ondersteun je het online team bij het creëren van originele en voor de doelgroep interessante content in Nederland én België.

Je houdt onder andere de MTV websites bij waarvoor je artikelen schrijft over wat er gebeurt in de entertainmentwereld, verdiept je in onze shows, houdt de MTV Play-app bij en ontwerpt bijpassende assets voor onze social media-kanalen.

Werkzaamheden

  • Onderhouden van de MTV websites en MTV Play-app waarvoor je editorials schrijft en videocontent uploadt
  • Bijhouden van onze social media-kanalen
  • Designen van aantrekkelijke online visuals
  • Analyseren van web- en social statistieken
  • Uitvoeren van de online & social media-strategie

Note: het is een pré als je programma’s van Adobe Creative Suite goed onder de knie hebt, waaronder Photoshop, Illustrator en Premiere Pro.

Profiel

  • Je bent een digital native en weet alle ins & outs van de wereld van MTV
  • Je volgt het entertainment- en muzieknieuws op de voet
  • Je bent een social media-addict, creatief met tekst & visuals en bent punctueel
  • Je bent enthousiast, een harde werker, gedreven, initiatiefrijk, zelfstandig en hebt geen 9 tot 5-mentaliteit

Rijbewijs benodigd: nee

Bedrijfsinformatie

Viacom Benelux is onderdeel van Viacom International Media Network, in de Benelux heeft Viacom in haar merkenportfolio: Nick Jr., Nickelodeon, MTV, Comedy Central en Spike. Als een van ’s werelds meest toonaangevende entertainment content organisaties weten we wat onze kijker zoekt en leveren over de hele wereld televisie, motion pictures en een breed aanbod van digitale media. Voor alle zenders in onze portfolio voeren we een lokale strategie waarbij we kijken welke shows en activiteiten het beste passen bij onze fans in Nederland en België. Viacom Benelux haar fans via de free to air kanalen MTV, Nickelodeon, Nick Jr., Spike en Comedy Central. Viacom Benelux is ook actief in de Pay TV markt met verschillende digitale kanalen zoals MTV Brand New, Nick Jr., Nicktoons, NickMusic, Comedy Central Family en Comedy Central Extra.

Voor meer informatie klik HIER.

Stagevergoeding

€ 300,- bruto bij fulltime stage

Reageren

Je kunt je motivatie richten aan Rutger Surewaard

Let op: je kunt alleen op een stage reageren als je bent ingeschreven bij een opleiding!

Stage Alert
Red Bee Media zoekt:
Vanaf: 01-02-2018
NTR zoekt:
Vanaf: 22-01-2018
AVROTROS zoekt:
Vanaf: 22-01-2018
Hearst Media Nederland CV zoekt:
Vanaf: 23-01-2018
Stichting Dutch Media Foundation zoekt:
Vanaf: 01-02-2018
Beeld en Geluid zoekt:
Vanaf: 01-02-2018
VROUW zoekt:
Vanaf: 01-02-2018
Endemol Shine Nederland zoekt:
Vanaf: 01-02-2018
AVROTROS zoekt:
Vanaf: 01-02-2018
EO zoekt:
Vanaf: 01-02-2018

Over Mediastages

Mediastages functioneert als bruggenbouwer tussen opleidingen, studenten en de mediawereld. Deze centrale positie nemen we in door dagelijks in contact te staan met opdrachtgevers, voorlichting te geven aan studenten en plaats te nemen in relevante platformen en adviescommissies.
 
 
Als kleine organisatie bieden we laagdrempelige en flexibele service aan meer dan 350 mediabedrijven. Ons doel is om zoveel mogelijk talentvolle studenten een goede start te geven in de media. Om dit te bereiken bieden we graag de helpende hand aan al onze samenwerkingspartners.
© 2011 - Mediastages BV – Mart Smeetslaan 1 - Hilversum - Telefoon 035-646 62 81 - info@mediastages.nl - Disclaimer - Privacy statement - Algemene Voorwaarden
Credits foto's: Sebastiaan Ter Burg - Eric Perrone - Joost Nuijten
####################################################