Stagiair marketing en evenementen (HBO)

Functie:
Marketing en Evenementen
Bij:
Vanaf:
2-1-2018
Duur:
minimaal 5 maanden, maximaal 11 maanden
Uren per week:
36
Afstudeeropdracht:
Eventueel mogelijk

Intro

De afdeling marketing & evenementen is verantwoordelijk voor de marketing en promotie van de VPRO en haar programma's. Er wordt veel aan online marketing en communicatie gedaan voor de start van nieuwe programma’s en bijzondere projecten. In beide gevallen werken we met marketing/communicatie doelstellingen en wordt een plan van aanpak gemaakt alvorens aan de uitvoering te beginnen. Deze stage is voornamelijk uitvoerend, maar er is altijd ruimte om mee te denken.

Bijna alle activiteiten van de VPRO hebben een component dat met de afdeling marketing te maken heeft. Zodoende kom je als stagiair van de afdeling in contact met de gehele breedte van het bedrijf en ben je bezig met veel verschillende werkzaamheden en projecten. Wie weet ben je straks werkzaam op evenementen als Eurosonic/Noorderslag of Pinkpop!

Werkzaamheden

De stagiair valt onder VPRO marketing. Het is een erg brede en leerzame stage. De dagelijkse werkzaamheden bevatten voor een groot deel ondersteunende en uitvoerende taken, zoals:

  • Het vormgeven van narrowcasting-schermen en WeTransfer pagina's.
  • Traffic voor promotiemateriaal (posters/flyers/banners/etc)
  • Productie van radiopromo’s
  • Ondersteuning TV promo’s & online promo's
  • Maken van kijkcijferanalyses
  • Helpen bij exclusieve VPRO leden evenementen
  • Keynote’s maken voor de evenementen
  • Assistentie bij de organisatie van premières en seizoenpresentaties
  • Hand- en spandiensten voor verschillende afdelingen.

Daarnaast wordt er van je verlangt om mee te denken en een bijdrage te leveren aan nieuwe en lopende programma's en projecten op de afdeling. Knowhow op alle vlakken van social media is natuurlijk een pré!

Het is een hele praktisch stage. De verschillende professionals op de afdeling zullen je begeleiden, maar het is ook noodzakelijk dat je zelfstandig kunt werken.

Profiel

  • Niveau: HBO+Opleiding: Marketing/Media.
  • Je hebt affiniteit met het vak. 
  • Je toont initiatief. 
  • Je bent zelfstandig. 
  • Je bent bekend en hebt een band met de VPRO en de programma’s die we maken. 
  • Je hebt oog voor vormgeving en kunt uit de voeten met designprogramma’s als Photoshop & Keynote.
  • Daarnaast heb je affiniteit met Social Media.


Rijbewijs benodigd: nee

Bedrijfsinformatie

De VPRO is een crossmediale publieke omroepvereniging. De VPRO wil buiten de gebaande paden duiden wat er in de wereld gebeurt en bijdragen aan de vorming van ideeën en meningen. Door in de programma’s verdieping te geven, door te vragen, ongebruikelijke invalshoeken te kiezen, andere onderwerpen te agenderen en nieuwe inzichten te presenteren. De VPRO levert een relevante bijdrage aan onderzoeksjournalistiek, buitenlandse verslaggeving, kunst en cultuur, drama en documentaire, wetenschap, geschiedenis en jeugdprogrammering. De omroep is autonoom en eigenzinnig en gaat het experiment niet uit de weg. De VPRO is op zo veel mogelijk platforms te vinden en werkt samen met (inter)nationale partners.

Voor meer informatie klik HIER.

Stagevergoeding

€ 300,- (HBO) bruto bij fulltime stage

Wanneer vinden de sollicitatiegesprekken plaats

4 t/m 8 december 2017

Reageren

Je kunt je motivatie richten aan Nicole Cremers. Heb je interesse? Reageer dan vóór 29 november.

Let op: je kunt alleen op een stage reageren als je bent ingeschreven bij een opleiding!

Stage Alert
NewBe B.V. zoekt:
Vanaf: 01-01-2018
Museum tv zoekt:
Vanaf: 15-01-2018
RTL Nederland zoekt:
Vanaf: 01-12-2017
Supersolid zoekt:
Vanaf: 01-02-2018
Royal Promotions zoekt:
Vanaf: 02-01-2018
Sanoma Media Netherlands zoekt:
Vanaf: 01-12-2017
BlazHoffski Productions zoekt:
Vanaf: 01-12-2017
BlazHoffski Productions zoekt:
Vanaf: 01-01-2018
LVB Networks zoekt:
Vanaf: 01-12-2017
VPRO zoekt:
Vanaf: 01-12-2017
RTL Nederland zoekt:
Vanaf: 01-12-2017

Over Mediastages

Mediastages functioneert als bruggenbouwer tussen opleidingen, studenten en de mediawereld. Deze centrale positie nemen we in door dagelijks in contact te staan met opdrachtgevers, voorlichting te geven aan studenten en plaats te nemen in relevante platformen en adviescommissies.
 
 
Als kleine organisatie bieden we laagdrempelige en flexibele service aan meer dan 350 mediabedrijven. Ons doel is om zoveel mogelijk talentvolle studenten een goede start te geven in de media. Om dit te bereiken bieden we graag de helpende hand aan al onze samenwerkingspartners.
© 2011 - Mediastages BV – Mart Smeetslaan 1 - Hilversum - Telefoon 035-646 62 81 - info@mediastages.nl - Disclaimer - Privacy statement - Algemene Voorwaarden
Credits foto's: Sebastiaan Ter Burg - Eric Perrone - Joost Nuijten
####################################################