Marketing en communicatie stagiair bij Sony Music (HBO/WO)

Functie:
Marketing & Communicatie
Bij:
Vanaf:
1-1-2018
Duur:
5 maanden
Uren per week:
40
Afstudeeropdracht:
Nee

Intro

Sony Music Entertainment is een van de grootste platenmaatschappijen ter wereld en maakt onderdeel uit van het internationale Sony Corporation-netwerk. Sony Music Entertainment heeft een zeer divers artiestenportfolio en een brede muziekcatalogus van zowel lokale als internationale supersterren, waaronder Jett Rebel, Bløf, Justin Timberlake, Beyoncé en Calvin Harris.

Sony Classical Benelux is binnen Sony Music de afdeling die verantwoordelijk is voor de marketing, promotie en sales van releases van de labels Sony Classical, Sony Masterworks en Okeh. De labels van artiesten als Lavinia Meijer, Jonas Kaufmann, Yo-Yo Ma, Teodor Currentzis en 2CELLOS.  Daarnaast is Sony Classical Benelux op lokaal niveau actief als repertoire centre, met signings als Daria van den Bercken en Tim Kliphuis.

‘Over Klassiek’ is het recent gelanceerde platform ter promotie van klassieke muziek op een toegankelijke en luchtige manier, waarbij video centraal staat. Hoofdpersoon van de eerste reeks afleveringen is presentator Gregor Bak, die vanachter de piano vertelt over componisten en composities. Opnames van een tweede serie met Gregor Bak staan in de planning en er zijn oriënterende gesprekken over onderwerpen voor nieuwe series op het platform.

Werkzaamheden

Als stagiair zal jij je hoofdzakelijk bezighouden met het verder uitbouwen van dit recent gelanceerde platform:

- Meedenken en meewerken aan het realiseren van nieuwe (video)content
- Meedenken en meewerken aan de ontwikkeling van een bijbehorende website
- Beheren en plannen van posts voor bijbehorende social media
- Mede-ontwikkelen en uitvoeren van marketing- en PR-plannen voor het platform
- Analyseren van de ontwikkeling van het platform.

Een leerzame en uitdagende stageplek, waarin veel ruimte is voor eigen inbreng en zelfstandig werken.  Je komt te werken in een gezellig en gemotiveerd team in een informele organisatie op ons kantoor in Amsterdam.

Profiel

- Opleiding HBO/WO (Marketing, Communicatie of andere relevante opleiding)
- Goede beheersing van van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift
- Aantoonbare affiniteit met klassieke muziek
- Sterke affiniteit met (en enthousiasme voor) social media incl. Youtube
- Proactief, hands on mentaliteit, creatief en gestructureerd
- Kan zowel zelfstandig als in teamverband werken.

Rijbewijs benodigd: nee

Bedrijfsinformatie

Sony Music Entertainment is gedreven om wereldwijd de #1 muziek en entertainment company van de wereld te zijn en maakt deel uit van één van de grootste entertainment groepen ter wereld. Met diverse grote labels zoals Columbia Records, RCA en Epic hebben vele internationale artiesten successen behaald en wereldfaam bereikt. Enkele van die internationale artiesten zijn Alicia Keys, Robbie Williams, Foo Fighters, Kings of Leon, Justin Timberlake, Beyoncé, Calvin Harris, Usher en Chris Brown. Onze lokale artiesten zijn; Jett Rebel, Maaike Ouboter, Van Velzen en B Brave. De Benelux organisatie, gevestigd in Hilversum, houdt zich bezig met marketing en sales van muziek en entertainment producten aan consumenten, retail-organisaties en andere business to business kanalen.

Voor meer informatie klik HIER.

Stagevergoeding

€ 325,- bij fulltime stage (€ 38,75 uur) HBO, € 200,- bruto bij fulltime stage MBO

Reageren

Je kunt je motivatie richten aan Nienke Offermans

Let op: je kunt alleen op een stage reageren als je bent ingeschreven bij een opleiding!

Stage Alert
&samhoud Media zoekt:
Vanaf: 01-11-2017
INsight zoekt:
Vanaf: 01-11-2017
Medialane BV zoekt:
Vanaf: 01-11-2017
Warner Music Benelux zoekt:
Vanaf: 29-01-2018
Museum tv zoekt:
Vanaf: 01-11-2017
VPRO zoekt:
Vanaf: 01-01-2018
VIMN Netherlands B.V. zoekt:
Vanaf: 01-01-2018
VIMN Netherlands B.V. zoekt:
Vanaf: 15-11-2017
Supersolid zoekt:
Vanaf: 01-02-2018
Royal Promotions B.V. zoekt:
Vanaf: 02-01-2018

Over Mediastages

Mediastages functioneert als bruggenbouwer tussen opleidingen, studenten en de mediawereld. Deze centrale positie nemen we in door dagelijks in contact te staan met opdrachtgevers, voorlichting te geven aan studenten en plaats te nemen in relevante platformen en adviescommissies.
 
 
Als kleine organisatie bieden we laagdrempelige en flexibele service aan meer dan 350 mediabedrijven. Ons doel is om zoveel mogelijk talentvolle studenten een goede start te geven in de media. Om dit te bereiken bieden we graag de helpende hand aan al onze samenwerkingspartners.
© 2011 - Mediastages BV – Mart Smeetslaan 1 - Hilversum - Telefoon 035-646 62 81 - info@mediastages.nl - Disclaimer - Privacy statement - Algemene Voorwaarden
Credits foto's: Sebastiaan Ter Burg - Eric Perrone - Joost Nuijten
####################################################