Marketing Spot & Digital stagiair (HBO/WO)

Functie:
Online marketing
Bij:
Vanaf:
1-2-2018
Duur:
5-6 maanden
Uren per week:
40
Afstudeeropdracht:
Nee

Intro

Voor de afdeling Marketing Spot & Digital binnen RTL zijn wij op zoek naar een stagiair. De Marketing Spot & Digital afdeling ondersteunt de Sales afdeling door het verstrekken van informatie en kennis. Dit wordt gedaan door middel van het verzorgen van diverse rapportages, campagne- en Branded Content evaluaties en het presenteren en analyseren van kijkcijfers en online data. We zijn op zoek naar een stagiair die met name ondersteuning kan bieden op het Online vlak. De stagiair moet goed kunnen werken met Excel, nauwkeurig en analytisch zijn en het leuk vinden om met cijfers te werken.

Werkzaamheden

  • Ondersteunen bij de online werkzaamheden
  • Online rapportages draaien en optimaliseren
  • Sales afdeling op de hoogte houden van ontwikkelingen in de online media
  • Bijspringen bij andere lopende projecten op de afdeling

Profiel

  • Je bent student HBO of WO
  • Je volgt een relevante opleiding, zoals bijvoorbeeld digitale/interactieve media, (online) marketing, communicatie, media & informatie management
  • Je hebt een sterke affiniteit met Online (en TV)
  • Je hebt een proactieve en zelfstandige werkhouding
  • Je bent analytisch, nauwkeurig en hebt cijfermatig inzicht
  • Je kan goed overweg met Powerpoint en Excel
  • Je beheerst de Nederlandse taal
  • Je bent spontaan, werkt hard maar houdt ook van gezelligheid

Rijbewijs benodigd: nee

Bedrijfsinformatie

Met het marktleiderschap op televisie, een toonaangevende nieuwsorganisatie en een toppositie in digitale media en op de entertainment markt, is RTL Nederland een van de meest vooraanstaande allround media- en entertainmentbedrijven van ons land. Het bedrijf heeft met zijn zeven tv-zenders RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8, RTL Lounge, RTL Crime en RTL Telekids het marktleiderschap op de Nederlandse televisiemarkt stevig in handen. De digitale activiteiten worden gekenmerkt door onder andere RTLXL.nl en Buienradar.nl, die er mede voor hebben gezorgd dat RTL een top 3 positie bekleedt in de digitale markt. Met RTL Live Entertainment is het bedrijf actief op de entertainmentmarkt en bouwt het onder andere aan de doorvertaling van televisiemerken naar live entertainment. Al deze activiteiten samen zorgen ervoor dat RTL miljoenen consumenten kan informeren en amuseren, overal en altijd.

Voor meer informatie klik HIER.

Stagevergoeding

€ 350,- bruto bij fulltime stage

Reageren

Je kunt je motivatie richten aan Ingrid van der Werf (Teammanager marketing)

Let op: je kunt alleen op een stage reageren als je bent ingeschreven bij een opleiding!

Stage Alert
&samhoud Media zoekt:
Vanaf: 01-11-2017
INsight zoekt:
Vanaf: 01-11-2017
Medialane BV zoekt:
Vanaf: 01-11-2017
Warner Music Benelux zoekt:
Vanaf: 29-01-2018
Museum tv zoekt:
Vanaf: 01-11-2017
VPRO zoekt:
Vanaf: 01-01-2018
VIMN Netherlands B.V. zoekt:
Vanaf: 01-01-2018
VIMN Netherlands B.V. zoekt:
Vanaf: 15-11-2017
Supersolid zoekt:
Vanaf: 01-02-2018
Royal Promotions B.V. zoekt:
Vanaf: 02-01-2018

Over Mediastages

Mediastages functioneert als bruggenbouwer tussen opleidingen, studenten en de mediawereld. Deze centrale positie nemen we in door dagelijks in contact te staan met opdrachtgevers, voorlichting te geven aan studenten en plaats te nemen in relevante platformen en adviescommissies.
 
 
Als kleine organisatie bieden we laagdrempelige en flexibele service aan meer dan 350 mediabedrijven. Ons doel is om zoveel mogelijk talentvolle studenten een goede start te geven in de media. Om dit te bereiken bieden we graag de helpende hand aan al onze samenwerkingspartners.
© 2011 - Mediastages BV – Mart Smeetslaan 1 - Hilversum - Telefoon 035-646 62 81 - info@mediastages.nl - Disclaimer - Privacy statement - Algemene Voorwaarden
Credits foto's: Sebastiaan Ter Burg - Eric Perrone - Joost Nuijten
####################################################